Декілька порад, як розвинути обдарованість дитини - ЕКОЛЕНД

Kindergarten

Set from 2 years
St. M. Horynya, 11

School

Set 0-4 classes
St. Pluhova, 12

LYCEUM

Set 0-11 classes
St. M. Horynya, 11

E-LEARNING

Set 5-11 classes
Distance education

Декілька порад, як розвинути обдарованість дитини

“У кожній людині є сонце. Тільки дайте йому світити”
Сократ

Дитячий вік більш схильний до творчості та зовсім байдужий до будь-яких стереотипів аніж дорослий. Саме дитина творить і висловлює своє бачення не замислюючись і довго не обдумуючи чи буде це доречно. Вона просто робить усе щиро, бо так думає.

Природа наділяє маленьку людину багатими можливостями і чим раніше пробуджуються творчі здібності, тим вищого рівня розвитку вони досягають.
Дуже умовними є вирази “обдаровані діти” або ще кажуть “видатні діти”, адже в загальному обдарованість можна визначити як підвищений рівень розвитку однієї або кількох здібностей, на основі яких може з’явитися можливість досягати високого результату у певних соціально значущих видах діяльності. Але ми розуміємо, що ці задатки потрібно вчасно виявити і працювати з дитиною саме в цьому напрямку. Звичайно, має враховуватися саме бажання дитини й захоплення нею певним видом діяльності. Першими спостерігачами талантів своїх дітей є батьки, а згодом вихователі й педагоги. І саме вони мають шанс допомогти розвинути їх.

Обдарованість є явна, тобто виявлена, та, яка всім помітна, як кажуть “в усіх на очах”. Таким чином мають на увазі високу обдарованість. До цієї категорії належить близько 1-3 % від загальної кількості дітей. Є вікова обдарованість, яка в певному віці може проявитися, а потім, через декілька років зникнути. А також виділяють приховану (невиявлену) обдарованість. Яка не виявила себе в навчальній або іншій діяльності дитини, але існує як потенціальна перспектива розвитку її здібностей. Дітей саме з такою обдарованістю є значно більше, ніж з явною.
Як базову характеристику обдарованості виділяють творчу активність. Тому батьки та педагоги мають бути спостережливими, щоб вчасно помітити зацікавленість дитини у певному виді діяльності і вміло спрямувати її у цю захоплюючу пригоду.

Вважаєте свою дитиною обдарованою, ось декілька порад щодо її розвитку:

  1. Відповідайте на питання дитини якомога терпляче і чесно. Серйозні запитання дитини сприймайте серйозно;
  2. Надавайте можливість проявляти свою турботу;
  3. Допомагайте сину/дочці будувати свої плани та приймати рішення;
  4. Створіть для дитини у квартирі місце – вітрину, де вона може виставляти свої роботи. Не сваріть її за безлад у кімнаті під час творчої роботи;
  5. Бувайте в цікавих місцях;
  6. Ніколи не кажіть дитині, що вона гірша за інших.

Найголовнішими є спілкування з дитиною, спільні постійні спостереження за навколишнім світом і, звичайно, те, що вміють й знають педагоги ЕКОЛЕНДу – дібрати такі завдання, які спонукали б до творчої праці і пробуджували запал.

У ЛІЦЕЇ “ЕКОЛЕНД” ми послуговуємося великим різноманіттям інструментів розвитку творчих здібностей. У процесі розробки та впровадження учнівських задумів часто обираємо формат вільного вибору. Залучаємо юних еколендівців до різних загальношкільних активностей (таких як ярмарки чи свята, тематичні дні й тижні тощо). Заохочуємо до участі у конкурсах, змаганнях, виставках та ін. Адже місія вчителя – не лише розгледіти талант, але й створити можливість для його найфеєричнішого розвитку.

Ольга ПРОЦЬ,
вчитель початкових класів
ЛІЦЕЮ “ЕКОЛЕНД”

LATEST PUBLICATIONS

День Знань і День народження ЕКОЛЕНДу

Вже 13 років поспіль у вересні освітня Планета “ЕКОЛЕНД” зустрічає кмітливих мандрівників світами знань. Ось і цього року ми наше побачення перетворили на родинне затишне

VITAMIN D AND THE HEALTH OF CHILDREN

Perhaps the most has been written about this group of substances of all the vitamins. And they really deserve careful attention to know whether they

Попередня реєстрація