700 днів війни та тьюторство в ЛІЦЕЇ "ЕКОЛЕНД" - ЕКОЛЕНД

Kindergarten

Set from 2 years
St. M. Horynya, 11

School

Set 0-4 classes
St. Pluhova, 12

LYCEUM

Set 0-11 classes
St. M. Horynya, 11

E-LEARNING

Set 5-11 classes
Distance education

700 днів війни та тьюторство в ЛІЦЕЇ “ЕКОЛЕНД”

Про тьюторство як феномен
Тьюторство продовжує бути на устах в освітян та в усіх, хто піклується про власний розвиток й майбутнє зростаючого покоління.
Важливо, що тьюторинг розширює сферу впливу і набуває поширення й впровадження у державних школах України попри воєнний стан. Багато вчителів проявляють ініціативу пройти навчання у Школі тьюторів чи відвідують семінари з тьюторства. Таким чином, в Україні тепер є не лише тьютори, а й вчителі з тьюторськими компетенціями. Це свідомі новатори освіти, які вже збагнули важливість змін у системі освіти, підходів у викладанні, проявили гнучкість у ставленні до самих здобувачів освіти.
Неабияку гордість викликають педагоги з окупованих територій, котрі знаходять ресурси, щоб опановувати інструментами тьюторингу й використовувати їх у роботі з дітьми, які перебувають в окупації. Адже бути поруч з учнями, мати довірливі відносини, проявляти підтримку неабияк важливо завжди, а в умовах сьогодення – особливо.
Аналізуючи досвід деяких польських університетів у цьому керунку, тьюторинг дещо звужує свій вплив та пропонується студентам, які мають високі академічні досягнення. Чому? Витрачати час та зусилля фахівця-тьютора тут вважають, що потрібно на тих студентів, які мають амбіції та готові працювати над своїм розвитком. Адже після завершення навчання випускники отримують сертифікати та запис в додаток до диплома про те, що в них був тьютор і над якою темою працювали. Роботодавці в Польщі дуже цінують випускників, котрі отримали тьюторський супровід в університеті.

Досвід тьюторства в ЕКОЛЕНДІ
Час – швидкоплинний… Тьюторство в ЕКОЛЕНДІ реалізовується вже сьомий рік поспіль. Єдиної системи тьюторингу немає, вона адаптована до можливостей освітнього закладу, потреб дітей та запитів батьків.
За цей час напрацьовані й мають постійне місце такі тьюторські інструменти як: “Карта тьютора”, “Щоденник тьюторських спостережень”, “Індивідуальна карта тьюторанта” тощо. Обов’язковою складовою є щотижневі зустрічі для учнів початкової та старшої школи.
Тьютори ЛІЦЕЮ постійно працюють над саморозвитком та самоосвітою з тьюторингу, психології, медіаграмотності тощо. Крім цього освітній заклад систематично організовує навчання й запрошує провідних фахівців у цих керунках. Ми постійно ділимося своїми здобутками в експертних статтях: “Мотивація: практичні поради як досягти успіху”, ”Як допомогти підлітку в складних моментах”, “Донати від дітей: навчання благодійності в умовах сьогодення” та ін. Записуємо відеоролики про тьюторство, а також не пропускаємо можливості, щоб взяти участь у семінарах чи Конгресі тьюторингу.
На період 2021-2026 рр. ЛІЦЕЙ долучився до проведення дослідно-експериментальної роботи Всеукраїнського рівня за темою: «Тьюторський супровід розвитку соціально-особистісних компетентностей учнів старших класів».

Що змінилося з приходом війни та надтривожності?
Перевагою тьюторського супроводу є те, що – це процес, який може проходити як в режимі онлайн, так і офлайн. Розмови з дітьми про світ почуттів, різноманіття емоцій та важливість цінностей були на вустах завжди, як і використання практичних дієвих методів та інструментів у спільній взаємодії.
Від початку повномасштабного вторгнення тьютори приділили велику увагу темі ментального здоров’я та провели у своїх класах серію тьюторіалів на тему: “Ти як?” Ми систематично практикуємо дихальні вправи, частково використовуємо арттерапію, казкотерапію, проводимо тестування, застосовуємо проєктивні методики й активне слухання. Ліцеїсти, які вже мають досвід індивідуального чи групового тьюторського супроводу, в час тривоги з легкістю можуть надавати підтримку собі, своїм однокласникам, часто підбирають влучні слова підбадьорення й для своїх батьків та наставників.

Як не загубити себе в часі посиленої тривожності?
Наша ресурсність — це те на що ми можемо впливати й те чим можемо керувати. Велику увагу слід приділити нашим базовим ресурсам, а саме, фізичним. Без регулярного сну та здорового режиму харчування – не варто нічого і починати. Потрібно не забувати й працювати з власним мисленням: негативні думки забирають ресурс, а позитивні навпаки – додають. Надихайтеся тим, що вас надихає: “поговоріть з собою”; носіть одяг, у якому ви відчуваєте себе на всі 100; спорт теж наповнює енергією; робіть дихальні практики; не забувайте про афірмації.
Тьюторинг — це важливий інструмент у системі освіти ЛІЦЕЮ “ЕКОЛЕНД”. Звісно, що сьогодні він значно досвідченіший, вже тому, що успішно пройшов час пандемії та переживає період війни. Навіть сьогодні зустрічі тьюторантів з тьютором проходять і в очному, і в дистанційному форматах, індивідуально та у класних групах. Є учні, що навчаються на дистанційній платформі ЛІЦЕЮ і ці діти теж на постійній основі отримують тьюторський супровід.
В умовах війни тьюторинг – це, перш за все, самопідтримка, ресурсність власна та оточення, стресостійкість, робота над соціально-комунікативними навичками, особистими якостями, рисами характеру та вміннями, які впливають на те, як ми спілкуємося з іншими людьми, як ефективно працюємо в команді, розв’язуємо проблеми та досягаємо цілей. Ці навички доповнюють технічні та є ключовими для розвитку успішної особистості й відносин у будь-якій сфері життя.

Христина ШЕГДА,
керівниця тьюторів
ЛІЦЕЮ “ЕКОЛЕНД”

LATEST PUBLICATIONS

7 “так” у спілкуванні з дітьми

Як правильно спілкуватись з дітьми? На що звертати увагу? Як підбирати слова? Як досягати взаєморозуміння? Як поводитись у кризових ситуаціях? Помилково вважати, що комунікація з

Попередня реєстрація