Настільні ігри як альтернатива онлайн геймінгу: ідеї для старшокласників - ЕКОЛЕНД

Kindergarten

Set from 2 years
St. M. Horynya, 11

School

Set 0-4 classes
St. Pluhova, 12

LYCEUM

Set 0-11 classes
St. M. Horynya, 11

E-LEARNING

Set 5-11 classes
Distance education

Настільні ігри як альтернатива онлайн геймінгу: ідеї для старшокласників

Одним із аспектів роботи тьютора є організація дозвілля учнів. Зазвичай, до позаурочного часу також відносять факультативні заняття, гурткову діяльність та консультаційні години. У школах повного дня, як от у ЛІЦЕЇ “ЕКОЛЕНД”, передбачено також час на прийоми їжі, прогулянки, арт-пригоди або майстер-класи.
Чим старшими є діти, тим менше вільного часу у них залишається на дозвілля, а формат його проведення постійно змінюється. Підлітки ж надають перевагу тому, щоб цей час побути у ноутбуках, планшетах та смартфонах. Особливо їх захоплюють онлайн ігри змагального характеру.
З мого власного досвіду, дев’ятикласники швидше скептично, аніж з ентузіазмом сприймуть ідею зіграти в якусь гру. Одразу прозвучать такі відповіді, як: “і нащо”, “не хочу”, “нам це не цікаво”.

Що ж є альтернативою “зависанню в телефоні”? Звичайно, настільні ігри! І величезним плюс в цьому, що в них можна грати як лише удвох, так і великою компанією.
Одразу зазначу, що попри різноманіття настільних ігор, не варто думати, що Ви запропонуєте дітям щось таке, в що вони ніколи не бавилися чи про що навіть не чули. З вірогідністю в 99% вони у це вже грали і вміють це робити краще за вас. Тому Америки, як то кажуть, Ви їм точно не відкриєте.
Проте у цьому і є складність, і перевага водночас. Учні вже знають, що настільні ігри — це може бути цікаво. Потрібно просто щось нове саме для них. І хто як не Ви, їхній тьютор, здатні це віднайти?

Можете підібрати уже існуючу настільну гру, наприклад: “Одним словом”, “Thinkers”, “Встигнути за 10 секунд”, “Селестія” та інші. За останній рік популярності набула гра “Мемологія”, картки якої Ви підбираєте відповідно до віку ваших підопічних, а зайві, за потреби, витягаєте. Цікавою й пізнавальною для дітей є гра “Врятуй планету”, в ході якої учасники мають сортувати сміття за різними групами. Серед учнів ЛІЦЕЮ “ЕКОЛЕНД” вона користується особливою популярністю.

Але якщо жодна з настільних ігор не привернула достатньо уваги школярів, тьютор завжди може спробувати фактор новизни на старій грі.
Уявімо, що у вашому класі вже є настільні забавки, в які діти грали довший час і вони їм набридли. Тож спробуйте змінити правила однієї з ігор. А чому б і ні?
Разом з учнями визначте нові правила: скільки людей можуть мінімально грати одночасно, скільки карток має бути у кожного гравця в руках, якщо це карткова гра, як, коли і кому зараховувати бали та інше.

Можливо, ця ідея спрацює не миттєво, а першою реакцією дітей на пропозицію зіграти в щось буде чітке “Ні!”. Але вашим проміжним завданням є зацікавити одну-дві особи з усього класу. І якщо це спрацює спочатку з одним учнем, через декілька днів грою зацікавляться уже троє, а наступного тижня першим, що ви можете почути після ранкового привітання буде: “А ми будемо грати у “ту гру”?”
Таким чином механізм буде запущено та інші діти теж захочуть спробувати. Бо навіть дорослі діти — це все ж діти і вони прагнуть бути в “темі”, хочуть бути частиною колективу, особливо, якщо на власні очі бачать, як весело тим, хто вирішив зіграти.
Спрацьовує схема “чуток”: діти, спілкуючись один з одним, розповідають про те, що їм сподобалось, що грати було круто і цікаво. Коли це говорять їхні однолітки — вони вірять їм більше, ніж вам, адже ви – дорослий, і які б не були дружні з ними, для підлітків думка однокласників буде більш вагомою в такій ситуації.

Ще одним цікавим моментом є ваша залученість у гру. Тут спрацьовує протилежне: якщо ви не граєте з ними, можливо, це не так цікаво? Адже слова — це лише слова.
Звичайно, з часом цей фактор відіграватиме менш важливу роль. Або ж вам, врешті, доведеться поступитися своїм місцем за столом, щоб участь в грі взяв ще один учень, якщо кількість учасників у ній є обмеженою.

Пам’ятайте, що їхньою опорою все одно є ви, їхній тьютор, і дітям важливо, щоб ви знаходились поряд, спостерігали за ними, переживали з ними моменти злетів та падінь, досягнень й невдач і навіть просто були поруч.

Юлія КУРИЛО,
тьютор
ЛІЦЕЮ “ЕКОЛЕНД”

LATEST PUBLICATIONS

День Знань і День народження ЕКОЛЕНДу

Вже 13 років поспіль у вересні освітня Планета “ЕКОЛЕНД” зустрічає кмітливих мандрівників світами знань. Ось і цього року ми наше побачення перетворили на родинне затишне

VITAMIN D AND THE HEALTH OF CHILDREN

Perhaps the most has been written about this group of substances of all the vitamins. And they really deserve careful attention to know whether they

Попередня реєстрація