Які методики найкраще використовувати у вихованні дітей?
Як правильно коригувати поведінку малечі? І чи треба?
Як визначити межу між “можна все” і “не можна нічого”, якщо мова про гармонійний дитячий розвиток?
Якою має бути комунікація з дитиною?
Методик виховання та розвитку дітей на сьогодні є чимало, багато з них заслуговують на практичне втілення, тому ми в Дитячому Садку “ЕКОЛЕНД” ефективно застосовуємо комплексний підхід для емоційно-психологічного, ментального, соціального, поведінкового та фізичного розвитку дітей.
Як ми це робимо?
Елементи системи Ховарда, методик Марії Монтессорі, Глена Домана, Макото Шичіда, Масару Ібука та інших кейсів відмінно інтегровані в навчальну програму Садка разом зі STREAM-освітою для дошкільнят.
Проте сьогодні ми хочемо поділитись не особливостями реалізації методик, а нашими емоціями від спілкування з малятами.
До Садка насправді приходять не маленькі діти, а Особистості, зі своїми вподобаннями, почуттями і бажаннями. Наше завдання – допомогти відкрити потенціал дитини в максимально природних умовах. Найкраще середовище для цього – Повага і Любов.
Чи все так просто? Звісно, що ні! Нашими незамінними помічниками є витримка та розуміння потреб дитини. Ми переконані, що з кожним маленьким дослідником, яку б активність він не планував удосконалювати, можна домовитись і запропонувати альтернативу.
Якщо, до прикладу, дитина поставила собі за мету розмалювати авторським розписом всі стіни в групі, такій творчій особистості можна запропонувати розпочати практикування креативних здібностей з ватмана, прикріпленого до стіни або зі столу та стільця, одягнутих в харчову плівку. Повірте, така пропозиція завжди спрацьовує не лише для юного художника, а й запалює інших діток спробувати себе у новому мистецькому проекті.
Дитина в дошкільному закладі повинна почуватись комфортно і довіряти педагогу. То ж як тільки малеча починає відвідувати наш Садок під час адаптаційного періоду, для нас усіх розпочинається унікальна мандрівка та знайомство з Особистістю. Малюк вивчає нове середовище, спостерігає за новими людьми, старшими і однолітками, переживає стрес, бо змінюється звичний спосіб життя. Тому ми докладаємо максимум зусиль, щоб пізнати, яким іграм та іграшкам дитина надає перевагу, які має харчові уподобання, як комунікує з іншими, що їй не подобається робити і в яких ситуаціях готова проявити себе. Ключики до дитячого серденька – різні, бо кожна дитина виняткова, проте є одне спільне – діти хочуть, щоб їх щиро любили.
Більшість наших активностей в Садку – це гра (весела, довільна, захоплива й тематична), бо саме в такому форматі діти мають право вибору й охоче беруть на себе відповідальність. Майстер-класи, тематичні вечірки, заняття просто неба, спортивні змагання чи читання улюбленої казки відбуваються таким чином, щоб всі дітлахи були їх активними учасниками.
В щоденній комунікації з дітьми маємо певні правила, які насправді дуже прості, але водночас надзвичайно важливі для турботи про Особистість. Основні з них:
- Приймати дитину такою як вона є, поважати її думку і прислухатись до індивідуальних потреб.
- Заохочувати допитливість й самостійність, розвивати унікальні таланти дитини.
- В жодному випадку не критикувати, а допомогти знайти альтернативний варіант вирішення ситуації.
- Чути дитину, багато розмовляти з нею, відповідати на усі питання, якими б складними чи незручними вони не були.
- Бути другом, якому можна довірити найпотаємніші емоції.
Що ж надихає нас невтомно піклуватись про нашу малечу? Щирі дитячі усмішки і неймовірний вогник в дитячих очах, заради якого ми тут.
Команда Дитячого Садка “ЕКОЛЕНД”