Інтерв`ю з натхненницею освітніх програм Ілоною Боросовською
П. Ілоно, у Школі “Еколенд” щороку працює декілька форматів програм “Підготовки до школи”. Чим особливі ці програми?
Перш за все, завдання педагога – створити умови, в яких би дитина хотіла цікаво та невимушено навчатись. Усі наші програми спроєктовані на ігровий формат. Завдяки цьому діти допитливо та з цікавістю вивчають навколишній світ. Для того, щоб втримати увагу дошкільників, потрібно постійно змінювати види навчальної діяльності: письмові, усні та творчі. Тож доводиться весь час міксувати, особливо, коли слід закріпити якусь тему. А різноманіття форматів програм “Підготовка до школи” (3разова/2разова/суботня) – планується для зручності батьків та майбутніх першокласників.
Ви були вчителем суботньої програми “Підготовка до школи”, розкажіть, які заняття мали Ваші вихованці?
На цій підготовці передбачено 4 основні предмети: письмо, логіка/математика, англійська, розвиток дрібної моторики. Зустрічі відбувалися щосуботи з вересня до травня. Разом з дітками ми познайомилися з усіма літерами (опанували письмо і читання), навчились читати по складах цілі слова, закріпили цифри в межах 10, роз’язували приклади на додавання та віднімання, познайомилися з геометричними фігурами, проводили дидактичні ігри, відшліфувати знання напрямків праворуч/ліворуч, навіть спробували самі складати різноманітні задачі. З англійської мови опрацювали теми: “My class”, “My family”, “My room”, “My toys”, “My face”, “Food”… І все це разом з гейміфікацією освітнього процесу. Дрібну моторику діткам найцікавіше було розвивати з lego цеглинками та арттерапією.
Як щодо м’яких навичок?
У цьому керунку ми дуже добре попрацювали. Моїм дошколярикам гарно зайшла робота в команді (навіть деякі завдання від учнів мені теж доводилося виконувати:) Гадаю, що Ви бачили відеозвіти на наших сторінках у соціальних мережах Школи “Еколенд”. Ми ж одна команда і спільно працюємо на результат). Також дітям дуже подобалися усілякі ігри для покращення комунікації, вміння слухати й чути. Ефективно взаємодіяли у напрямку виявлення та розвитку лідерських навичок.
Які власні методики/цікаві освітні практики вдалося втілити? Що найбільше сподобалося Вашим учням?
Для того, щоб діти легко запам’ятали букви, ми багато працювали в командах. Отож, спочатку я формувала команди, показувала учням букви. Хто перший підняв руку і назвав правильно, той отримував наліпки, а також приємний бонус – музичну руханку після уроку. Тож під час таких занять, завжди було гамірно й багато бажаючих. Активно використовувала пісок, на якому дошколярики промальовували самостійно літери та цифри. А ще ми творили свої букви за допомогою усіх предметів, які були на парті і називали їх “чудернацькими”.
Для того, щоб учні гарно засвоїли тему “Фрукти” з англ мови, ми на занятті робили фруктовий салат. Тут вони змогли не лише вивчити слова англійською мовою, а також потренували свої пальчики під час приготування смачного десерту.
Щоб запам’ятати тему “Мої емоції” – використовувала гру, “Намалюй на мені”. Діти маркером відтворювали обличчя на прозорій кришці. Улюбленою грою учнів для розвитку логіки стала інтелектуальна гра Thinkers “Загадки” https://thinkersgame.com
На Ваш погляд, наскільки вдалося занурити учнів програми “Підготовка до школи” в учнівське життя Школи “Еколенд”?
Як на мене, діти повністю були занурені у навчання. Участь в еколендівських традиційних святах, новорічних тематичних вечірках, костюмованих карнавалах – дали змогу дошколярикам відчути себе частинкою учнівської команди. Ба, більше того, можу сказати, що учні найбільше очікували суботу, щоб прийти до Школи. А це – найкращий показник ефективності моєї роботи.
Дякую за розмову!
Успіхів Вам та натхнення в освітній праці!