Музика супроводжує людину на всіх етапах життя. У дитинстві малюкам співають колискові та вчать пісень. В підлітковому і дорослому віці музичні ритми допомагають формувати ідентичність. Все життя музика є свідком важливих моментів. Ідея в тому, що вона виражає певні емоції залежно від висоти, темпу, мелодії та гармонії. Через її зміст пізнається життя й культура свого народу, історія країни, філософія Батьківщини тощо.
Спілкування з музикою допомагає виховувати згуртованість, дружбу та особистісні якості, такі як: терпіння, дисциплінованість, чуйність й ініціативність. Вона розвиває також системне мислення і пам’ять. Тому розуміння музики має важливий вплив на психічний й інтелектуальний розвиток особистості.
З точки зору продуктивності, швидка музика часто мотивує виконувати роботу у пришвидшеному темпі. Особливо це стосується нудних і повторюваних завдань (наприклад, домашніх справ). Повільні композиції – розслабляють, занурюють у світ ідей, роздумів та мрій. Відтворення улюбленої музики може значно полегшити виконання щоденних обов’язків з меншою кількістю помилок.
Як відомо, уміння слухати й чути музику не є вродженою рисою. Пізнавально-творчі можливості дітей розвиваються у процесі спілкування з нею, цілеспрямованого аналізу музичних творів та інтерпретації музичного образу. Адже тільки власна діяльність є запорукою глибоких переживань, збагачення емоційного досвіду, розвитку музичного мислення.
Знання психологічних особливостей сприйняття музики дозволяє обирати та впроваджувати такі форми і методи роботи, що сприяють активізації уваги, розвитку музичного мислення, збагачують емоційний досвід хлопчиків та дівчаток, що своєю чергою забезпечує стійкий інтерес школярів й бажання вивчати музичне мистецтво. Усе це має вирішальне значення для виховного впливу на молоде покоління.
Правильно підібрана музика – ефективний інструмент у побудові будь-якого уроку чи шкільного заходу. В ЕКОЛЕНДі музика звучить не лише на заняттях з музичного мистецтва.
Доволі часто вона є частиною уроків математики, української мови й літератури, фізкультури та ін. Музичні ритми чудово доповнюють творчі майстер-класи, квести, перерви, прогулянки. Активні мелодії надихають до руху, пришвидшують інтелектуальні процеси. Більш спокійні – мотивують еколендівців до творчості, фантазування, вгамовують дитячі драйвові емоції, налаштовують до продуктивної співпраці тощо.
Світлана НОВОДРАН,
тьютор
ЛІЦЕЮ “ЕКОЛЕНД”