Коли книги особливо важливі - ЕКОЛЕНД

Дитячий садок

Набір від 2 років
вул. М. Гориня, 11 (Сихів)

Школа / Садок

Набір 0-4 класи
вул. Плугова, 12

ЛІЦЕЙ

Набір 0-11 класи
вул. М. Гориня, 11 (Сихів)

E-LEARNING

Набір 5-11 класи
Дистанційна освіта

Коли книги особливо важливі

Дитяча літератури займає важливе місце у формуванні та вихованні гармонійно розвиненої особистості. Популяризувати книгу й підтримувати читацький розвиток хлопчиків та дівчаток слід ще з дошкільного віку. Аналізувати й розуміти прочитане – основа дитячого читання, результатом якої стає зріле сприйняття. Цей досвід має бути непросто заняттям, а потребою і приносити маленькому читачеві задоволення. Художня література виконує особливу місію, адже дає дитині цілісне розуміння світу та змогу пристосуватися до життя, розширює й збагачує уяву, формує навички творчого мислення, відкриває моделі та образи поведінки.

Особливість дитячої книги у тому, що вона творить особистісне ставлення до зображеного і переживання всього комплексу емоцій, які оформлені різноманітними засобами у текст.

Саме на дитячу літературу покладена значна відповідальність за розвиток її інтелекту, навчального потенціалу тощо. Завдяки читанню та переживанню прочитаного дитина збагачує свій суб’єктний досвід, стає активною у середовищі ровесників, а ще почувається впевнено серед дорослих.

Обираючи книги, варто враховувати їх наповненість відповідно до віку та психологічних особливостей дитини. Розуміння прочитаного та здатність висловлювати думки про те чи інше явище свідчить про наявність культури читання. Спілкування з книгою допомагає учневі набути певних знань, запозичити досвід героїв. Крім того, завдяки історіям з книжки Ваша дитина розуміє, що таке «погано» і «добре», знайомиться з позитивними та негативними емоціями й способами їх виявлення.

Розвивати у дітей вміння читати самостійно та вдумливо – одне з головних завдань педагогів. До читання учнів залучають протягом усього навчання – на уроках і в позаурочний час. Ефективну методику «Daily 5» розробили вчителі початкових класів Гейл Боші та Джоан Мозер із Сіетлу. Вона включає п’ять завдань: «Письмо для себе», «Читання для себе», «Читання для когось», «Робота зі словами» і «Слухання». В ЛІЦЕЇ “ЕКОЛЕНД” діти виконують їх щодня під час уроків та в позаурочний час. З цією метою у вільному доступі є дитячі книги у класних приміщеннях і шкільній бібліотеці. Діти обирають літературу за власними інтересами.

Під час навчального процесу еколендівці використовують ще багато цікавих методів для заохочення дітей до читання. Наприклад, літературні ігри чи створення читацьких щоденників, змагання з читання або читацькі стіни у класі. Ліцеїстам молодшої школи часто влаштовують «солодке» читання. Вони обирають улюблену книгу та смакують її за чаєм з печивом, потім діляться враженнями з однокласниками. Дітям до вподоби читання з казковими героями, коли кожен приносить улюбленого персонажа і відбувається колективне читання у колі, яке часто перетворюється у справжнє театралізоване дійство.

Спільне читання – це хороша можливість налагодити взаємини з дитиною. У її пам’яті закарбуються теплі спогади, як Ви проводили разом дозвілля. Не потрібно робити нічого особливого для цього – просто візьміть книжку та вирушайте разом у чарівну подорож сторінками…

Наталія Демчина
тьютор,
ЛІЦЕЙ “ЕКОЛЕНД”

0 0 голосів
Рейтинг статті
Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі

ОСТАННІ ПУБЛІКАЦІЇ

Поради батькам тривожних дітей та підлітків

Поради батькам тривожних дітей та підлітків: щоб батьківство було спокійним при вихованні тривожної дитини чи підлітка. Є багато способів, якими батьки можуть підтримати дитину, коли

Попередня реєстрація