Інтегрований світ, або як початкова школа змінює традиції навчання

Змалечку дитина починає розуміти: навчання та життя – це нероздільні й взаємодоповнюючі процеси. І кожен вчитель докладає максимум зусиль, щоб закохати учня в безперервність пізнання, познайомити з ефективними інструментами успішного засвоєння матеріалу та здобути навички для застосування знань на практиці. Адже у майбутньому все це ще й як пригодиться.

Впродовж декількох останніх років, за рекомендацією програми Нової Української Школи, я активно проводжу для маленьких еколендівців інтеграцію різних навчальних предметів. І скажу вам відверто, мої третьокласники з нетерпінням очікують таких занять. Ці уроки завжди цікаві та захоплюючі, а ще ефектні й результативні.
Які саме предмети інтегрувати – залежить лише від бажання і фантазії педагога. Мій досвід свідчить, що у початковій школі можна об’єднувати все. Цікаві ідеї для тематики таких занять пропонують й самі учні. Я завжди запитую в них: “Про що хотілося б їм дізнатись більше?”, “Чим вони мають намір займатися у майбутньому?” тощо.
Змалечку дитина починає розуміти: навчання та життя – це нероздільні й взаємодоповнюючі процеси. І кожен вчитель докладає максимум зусиль, щоб закохати учня в безперервність пізнання, познайомити з ефективними інструментами успішного засвоєння матеріалу та здобути навички для застосування знань на практиці. Адже у майбутньому все це ще й як пригодиться.

Впродовж декількох останніх років, за рекомендацією програми Нової Української Школи, я активно проводжу для маленьких еколендівців інтеграцію різних навчальних предметів. І скажу вам відверто, мої третьокласники з нетерпінням очікують таких занять. Ці уроки завжди цікаві та захоплюючі, а ще ефектні й результативні.
Які саме предмети інтегрувати – залежить лише від бажання і фантазії педагога. Мій досвід свідчить, що у початковій школі можна об’єднувати все. Цікаві ідеї для тематики таких занять пропонують й самі учні. Я завжди запитую в них: “Про що хотілося б їм дізнатись більше?”, “Чим вони мають намір займатися у майбутньому?” тощо.

Що таке інтегровані уроки в ЕКОЛЕНДі?
Перш за все варто сказати, що мої інтегровані уроки – завжди надзвичайно активні, бо завдання, які я ретельно підбираю, змушують учнів залучати до активної діяльності обидві півкулі головного мозку. І доволі часто, ще й усі частини тіла☺. Отож, що ж ми робимо під час таких уроків?

Проводимо досліди.
На запитання: Що? Чому? Як? Звідки? – відповідати стає набагато легше, коли власноруч влаштувати певні процеси та на власні очі побачити взаємозв’язок тих чи інших явищ. На допомогу приходить дослідницька діяльність і неймовірна допитливість учнів, які готові у будь-яку хвилину долучитися до процесу.

Організовуємо змагання.
Як показує досвід, кожен учень бажає себе відчути кращим і розумнішим у тій чи іншій діяльності. Тому я завжди влаштовую тематичні вікторини, квести, готую цікаві завдання для проєктів тощо. Щоб їх виконати дітям достатньо пригадати усе те, що вони вивчали під час уроків.
До змагань залучаємо й класи з паралелі. Це лише підсилює у маленьких еколендівців бажання змагатися та перемагати.

Граємо в різні ігри.

Для школярів у віці 7-8 років гра залишається одним із важливих видів діяльності. Ігрові технології навчання залучають хлопчиків та дівчаток до активного пізнання світу, допомагають оволодіти способами розуміння зв’язків між предметами та явищами. А ще під час таких уроків учні менше втомлюються та краще сприймають нову інформацію.

Уявляємо себе митцями.
Інтеграція – це безмежний простір для творчості. До прикладу, через улюблені народні казки я спонукаю маленьких еколендівців до створення власних сюжетів, або казкових героїв. І майже не існує меж для того, як дитина має це втілити – у вигляді малюнка, поробки, книжечки, власноруч написати казку тощо.
Стаємо ближчими один до одного.
Уроки такого типу дають змогу показати учням зв’язок шкільних предметів із реальним життям. Діти також відчувають наскільки важлива їхня думка для вчителя.

 

Що потрібно знати, щоб зробити класний інтегрований урок?!
  1. Перш за все, має бути чіткий план та послідовність дій. Необхідно ретельно продумати мету інтегрованого дня і визначити чого саме потрібно навчити учнів (очікувані результати).
  2. Заняття побудувати таким чином, щоб види діяльності почергово змінювали одне одного.
  3. Обираючи теми для такого виду уроків, слід не забути враховувати навчальні програми:).
Безперечно, щоб якісно підготувати інтегроване заняття, педагогу потрібно витратити багато часу, але це варте того, тому що діти набувають нового ресурсу для подальшого використання у навчанні та повсякденному житті.

Марія Ліщевська,
вчителька початкових класів
ЛІЦЕЮ “ЕКОЛЕНД”

Leave A Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *