Межа креативності

Розкрити творчий потенціал у дитини не так вже й важко, як підтримувати його і живити. А ось правильно культивувати – ще важче. Неможливо точно визначити вірний підхід до розвитку творчості, хоча б тому, що кожна дитина є особлива. І ми маємо справу з її своєрідним сприйняттям, вимогами й допитливістю. Та наставник може підібрати ті методи роботи, які успішно працюють і супер результативні.

В освітньому просторі напрямок творчого мислення є за популярним запитом. І це класно, що кількість таких запитів стрімко зростає! Ми живемо в епоху колосального розвитку, інтелектуального прогресу і яскраво вираженого “Я”. Якщо вам випала нагода долучитись до формування творчих якостей дитини у час гаджетів та відеоігор, ви – щаслива людина! Адже маєте змогу спостерігати за прогресом її ментальних особливостей. Проте потрібно добре пильнувати, щоб паралельно не формувалося відчуття обмеженого мислення. Школяр повинен вирізнятись з-поміж інших і демонструвати свою індивідуальність вже від першого класу.

Творчий процес навчання – не одноразовий ігровий момент. Це своєрідний курс. Його визначальним фактором є новизна і корисність. Нагромадження проєктів і малюнків – невелика справа. А от адаптація завдань під навчальну програму на рівні із потенціалом кожної дитини – доволі копітка й нелегка робота. Будь-яка нова інформація, на мою думку, повинна зважено поєднувати розваги та розвиток. Правильний розподіл типів завдань стимулює дитину до критичного мислення і самореалізації.

Креативність учня добре помітна як при командній співпраці, так і при виконанні індивідуальних робіт. Не варто недооцінювати сили творчих одинаків, адже часто саме вони є голосом розуму. А от галасливі учні навпаки ініціюють та підштовхують. Тому, щоб визначити рівень творчості кожного, потрібно вдаватись до різних прийомів однаково часто і організовувати хід роботи уроку так, щоб почутою була кожна дитина.

Будь-яке завдання, особливо творче, вже саме по собі змушує учнів мислити самостійно, безпечно і цікаво. Креативність, як і інновації, вимагають, щоб ми почувались зручно перед обличчям незрозумілості і невідомості. Розум є інтерактивним інструментом, яким потрібно посилено користуватись.

Розвиток мовлення через сценічні образи, відшліфована презентація, або промова, ведення нотаток, нестандартне письмо – працює все, коли вчасно і доречно. А техніка мозкового штурму є просто фантастичним методом генерації ідей. Вона позитивно впливає на мислення навіть найповільніших.

Креативну сторону завдання неможливо пояснити, на те воно й креативне. Дитина повинна його виконати самостійно, виходячи з власної ресурсності. В цьому і полягає сенс творчості. Бути не таким як усі. Користуватись своїми перевагами, але й дослухатися до тих, хто довкола. Саме такі діти в майбутньому зможуть створити свій власний бренд і голосно заявити про себе у світі.

Так твориться простір геніїв і легендарних “Я”.

Анастасія Колосовська

Вчитель англійської мови

Leave A Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *