Уроки-проєкти для першокласників у форматі дистанційного навчання. Досвід Школи “ЕКОЛЕНД”

Проєктна робота є однією з найсучасніших складових навчального процесу. Цей корисний і цікавий метод у початковій школі можна реалізувати з учнями на уроці з будь-якого предмета. Натомість, уроки-проєкти під час дистанційного навчання – своєрідний освітній виклик як для школярів, так і для вчителів. За десятирічну діяльність Школи “ЕКОЛЕНД”, нам, педагогам, неодноразово вдавалося втілювати в реальність такі освітні ідеї, які, на перший погляд, реалізувати було б нереально у тих чи інших умовах. Тому й запланований місяць уроків-проєктів змусив нас лише дещо перепланувати в ході уроку, щоб адаптувати до он-лайн формату і не став перешкодою на шляху до нового досвіду та пошуку цікавих методів пізнання для маленьких еколендівців. Що ж тепер декілька слів про те, як мені вдалося успішно провести свій перший дистанційний урок-проєкт “Мій домашній улюбленець“.

Отож, перш за все, я ретельно продумала тему та атмосферу уроку. Мої школярики – першокласники і мені, як вчителю, дуже важливо максимально їх зацікавити та, щоб усі дітки були активні на уроці. В умовах дистанційного навчання над цим слід ретельно попрацювати, обрати таку тему, яка близька учням, найкраще, якщо вона буде щодня присутня в житті кожного з них. Так школярам буде доволі легко зібрати та проаналізувати потрібну інформацію для свого проєкту.

 

Порадьте учням книги/журнали/інтернет-сторінки де можна знайти цікаві й доступно написані для їх віку статті, дослідження тощо на тему уроку. Зорієнтуйте, як діткам роздобути якісні світлини, зробити колажі тощо.
Наступне, запропонуйте школярикам зручні формати для втілення своїх проєктів. Пам’ятайте, що учні навчаються з дому, тому фізично допомогти їм можуть лише рідні. Не вимагайте надто “високого” художнього декору роботи, адже не всі вміють перфектно малювати, та й мета уроку зовсім в іншому.

Краще хай ваші учні матимуть змогу зробити проєкт без допомоги дорослих. До прикладу, тема “Мій домашній улюбленець” допомогла учням ще ближче познайомитися з маленькими мешканцями своїх домівок: котиками, хом’ячками, песиками, черепахами тощо. Діти самостійно нафотографували цілі колекції світлин й відшукали короткі, та, водночас, такі важливі факти про своїх улюбленців. Збір інформації для проєктів тривав протягом двох тижнів. За цей час школярі мали змогу ближче пізнати своїх домашніх тварин, адже відбирали найцікавіші факти, описували найпильніші спостереження.

Що ж, якщо усе згідно плану, можна ловити насолоду від свого уроку-проєкту. Мої учні презентували творчі роботи у відеоформаті. Усім було цікаво та пізнавально.
Для чого існують уроки-проєкти?! Тут все просто: на таких уроках школярі вчаться самостійно шукати потрібну інформацію, аналізувати факти та створювати презентації. В процесі виконання проєкту в учнів розвивається креативне мислення, творчість, вміння відбирати та аналізувати великі об’єми даних.

Як результат, допитливі першокласники були в захваті від такого уроку, усі активно працювати та просили один одного ще більше розповісти про домашніх улюбленців. А на завершення першокласники звернулися й до мене з проханням організовувати багато подібних уроків. Ось вам і результат.

Майбутнє систематично підкидає нам нові виклики, тому ми, педагоги, постійно маємо вчитися, опановувати й застосовувати нові методи та підходи в навчанні, щоб якомога краще підготовувати учнів до реального життя.

Отож, як свідчить мій досвід, уроки-проєкти не лише можна, але й потрібно проводити під час дистанційного навчання, адже де сяють дитячі очі від захвату, там є високий позитивний результат, якого ми, вчителі, завжди прагнемо.

Марина Смотракова,
вчителька молодших класів
Школи “ЕКОЛЕНД”

Leave A Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *