В сучасному світі терміни “мода” й “стиль” часто сприймають як одне і теж. Але ці поняття все ж потрібно розрізняти, а дітям пояснювати відмінності. У ранньому віці формуються уявлення про навколишній світ, закладаються фундаментальні розуміння багатьох життєвих істин. А якщо ці бачення виявляться частково або повністю хибними, дитина з цим рано чи пізно зіткнеться. Такі курйози часто провокують невпевненість у собі. Що своєю чергою породжує труднощі в комунікації, адже дівчатка/хлопчики втрачають розуміння, що є дійсно правда, а що обман. Здавалося б, лише хибне тлумачення кількох значень, а скільки може бути клопоту в майбутньому.
Для того, щоб правильно пояснювати значення будь-яких термінів, варто самостійно знайти їх у перевірених джерелах. На наступному етапі слід простою доступною мовою поділитися своїми знаннями з дитиною. Опісля обговорити значення та дати змогу їй висловитися. До прикладу, запитати чи цікавить її тема “моди” і “стилю” або дотична діяльність. Найважливіше, що потрібно донести до дитини – це те, що мода є одним зі способів самовираження і непостійним явищем. Моді характерні зміни протягом короткого часу. А стиль це вже щось конкретне з певною кількістю ознак, які притаманні предмету, речі, мистецтву та ін.
Самовираження — це процес, який ми іноді контролюємо, а іноді ні. Тому рекомендую розповісти дітям саме про це. Як часто вони дивляться на себе у дзеркало, прагнучи змін у собі й водночас не розуміючи, що саме хочуть змінити.
У ЛІЦЕЇ “ЕКОЛЕНД” систематично відбуваються тематичні тижні, які дають змогу дітям знаходити свої вподобання. Серед таких тижнів був “Тиждень моди”. Протягом 5 насичених днів школярі дізнавались про відомих дизайнерів та модельєрів, стилі одягу, світову моду тощо. Важливим завданням для кожного класу було створити авторський лук з використаних підручних матеріалів. Це дуже згуртувало дітей та дало змогу пофантазувати й згенерувати класні думки та ідеї в одне ціле. Як результат – задоволені діти, фантастичні креативні образи, участь в дефіле та високе визнання творчого натхнення дітей.
Чи було досягнуто цілей? Так, навіть більше, учні розвивали навички пошуку, командної співпраці, ґрунтовно покреативили, а дехто навіть вигадав для себе цікавий образ на наступний такий тиждень.
Діти активно розвиваються самостійно, так передбачено природою, нам, дорослим, лише слід бути добрим провідником на їх шляху й у разі запитань, запропонувати свою допомогу.
Ірина КАЛИТОВСЬКА,
тьютор,
ЛІЦЕЙ “ЕКОЛЕНД”