Мотивувати дітей вчитися щороку стає дедалі непросто. Це виклик не тільки для вчителів, але й для батьків. Хоча від народження кожен з нас має величезний потенціал до навчання та пізнання. Учні перенасичені інформацією з інтернету, тож не розуміють чому та для чого потрібно ходити у школу і здобувати знання.
Пріоритетом для мене, як вчителя молодшої школи, є ігрові методики. Звісно, навчатися читати, писати, рахувати – незавжди цікаво. Але, на мою думку, все дуже індивідуально та залежить від майстерності педагога. Особисто моя візія – навчати так, щоб діти отримували задоволення від процесу і з натхненням виконували всі завдання.
Володимир Сухомлинський писав: “Гра – це величезне світле вікно, крізь яке в духовний світ дитини вливається життєдайний потік уявлень, понять про навколишній світ. Гра – це іскра, що засвічує вогник допитливості”. Вважаю, що саме вона дає можливість дітям ставати творчими, вмотивованими та креативними.
Під час уроків я застосовую різні дидактичні ігри, в тому числі з цеглинками lego, які розвивають у дітей логіку і мислення, творчі здібності, формують вміння комунікувати, толерувати один до одного, навчають ефективно працювати в команді тощо.
У моєму педагогічному портфоліо безліч нестандартних підходів викладання, таких як: кейс-уроки, бінарні уроки, уроки-екскурсії, уроки-квести, уроки-досліди, уроки-брейн-ринги, quiz-уроки, проєктні роботи та ін.
Діти вкрай потребують, щоб з ними говорили на рівних, як з дорослими. Вони дуже цінують комфортну й довірливу атмосферу з вчителем. Тож я активно працюю над тим, щоб мої учні вірили у себе та наполегливо долали усі виклики, а ще не боялися помилятися, бо це теж своєрідний інструмент навчання.
Гаджети… Як сьогодні без них?! Для пошуку потрібної інформації та ефективної роботи в групі часто дозволяю дітям користуватися мобільними телефонами й планшетами. Це дає можливість активно і продуктивно працювати в команді, вчить домовлятися між собою, розподіляти обов’язки, креативно та творчо підходити до виконання завдань.
У моїй практиці ніколи не виникає дискусійне запитання: “Вчити чи бавити?” Адже досвід допомагає мені майстерно інтегровувати ці два процеси задля організації захоплюючого та продуктивного освітнього процесу у Школі “Еколенд”. І, скажу вам відверто, моїм учням – до вподоби. І для мене це найважливіше.
Марина СМОТРАКОВА,
вчителька початкових класів
Школа “Еколенд”