Останні кілька років суспільство активно змінює пріоритети, ставить інші наголоси у розвитку особистості та виробляє новий кут бачення проблем громадськості. Звісно, що такі зміни мають логічне пояснення.
Все частіше звучать теми емпатії, удосконалення навичок, критичного мислення, боротьби за чисте середовище та екологічні стосунки, а врахувавши події сьогодення – війна, пандемія – волонтерському руху приділено найбільше уваги. Чому так? Відповідь дуже проста: волонтерство – саме те нове бачення нашого суспільства, ті нові пріоритети та розвиток людських якостей, які дуже необхідні в теперішні дні.
Бути волонтером – це не лише про розуміння інших людей, а й про зміни та масштабування свого світобачення, співпереживання та розвиток емоційного інтелекту, про які кричать світові роботодавці. Можливість ділитися найважливішим для нас – часом. Це вміння впускати людей у свій мікросвіт та виходити зі своєї зони комфорту.
Всі вище перераховані компоненти й склали основу нашого волонтерського руху у ЛІЦЕЇ.
Ми довго роздумували, з чого нам потрібно стартувати й прийшли до спільної думки, що розпочати потрібно з інформування про волонтерство, його види, підвиди, керунки. Для цієї розмови запросили п. Андрія Фендика, який з власного досвіду розповів, як працює волонтерство в Україні та за її межами.
А далі була зустріч з представниками Української волонтерської спілки та “Шкільний урок волонтерства”, багато теорії і досвіду.
Ми зрозуміли, що для того, аби учні осягнули глибинний зміст волонтерства, їх мотивація потребує постійної підтримки і вирішили регулярно запрошувати людей з різних галузей, які розвинулися у волонтерській діяльності.
Але як і будь-який вид діяльності волонтерство теж підлягає контролю та документуванню. Тож відразу запровадили обов’язкові волонтерські карти для учнів 8-11 класів. Вони є офіційним документом і мають свій реєстраційний номер та відповідну графу, в яку записується волонтерська діяльність. 5 волонтерських годин в кожному семестрі, тобто 10 годин на рік – саме стільки часу було вирішено зробити обов`язковим для волонтерства. На перший погляд це – небагато, але уявіть собі підлітка, який має виділити його після уроків чи у вихідний день, щоб зайнятися доброю справою. Складно, правда?
Також ми дали можливість дітям обирати, де вони хочуть волонтерити: у ЛІЦЕЇ, Дитячому садочку, Школі, а також склали список організацій неподалік нашого закладу і, звісно, залишили їм можливість самостійно шукати місця.
Сьогодні ми продовжуємо організовувати зустрічі з волонтерами, демонструвати фільми про волонтерство і власними прикладами та силами пояснюємо важливість цієї діяльності.
Чи легко стартував волонтерський рух у ЛІЦЕЇ? Мабуть, ні. Але зараз ми можемо похвалитися першими досягненнями – діти волонтерять і це головне! Вони почали розуміти, що те, що вони роблять – важливо. Багатьом волонтерська діяльність почала приносити задоволення. Хтось використає цей досвід при написанні мотиваційного листа для вступу до внз. Але найбільшим прогресом є створення учнівським самоврядуванням благодійного проєкту, а про це у наступній статті.
Ірина КАЛІЧАК,
заступниця директора з НВР
ЛІЦЕЮ “ЕКОЛЕНД”