Здавалося б, що складніше й нудніше за написання мовних диктантів? А якщо диктант ще й іноземною… Особливо так реагують школярики 6-10 років. Однак виконати завдання з інтересом нам допоможе творчий підхід.
Пріоритетно вчитель перевіряє не значення слів, а правильне їх написання. В майбутньому це допоможе дитині не лише гарно усно спілкуватись, а й не робити помилок в правописі. В початковій школі достатньо переписати слово, поставити літери у правильний порядок, чи, зрештою, виправити помилки інших. Також чудово спрацьовує командна гра, коли учні пишуть слова на певну кількість часу, а потім виправляють хиби.
В молодших класах диктують, як окремі слова (1-2 клас), так і словосполучення, цілі речення та невеликі тексти (3-4 клас). Особливу увагу варто звертати на помилки та пропрацювати їх знову. Це добре розвиває пам’ять та заохочує до здорової конкуренції.
Не слід давати для вивчення багато слів — краще менше, але користі буде більше Після вивчення теми, раджу провести невеликий диктант, щоб закріпити знання. Згодом обов’язковою є робота вдома: назвати слова усно, прописати їх та ще раз повторити усно.
В початковій школі дуже ефективним є малюнковий диктант. Учитель демонструє предметні малюнки, діти записують слово, тобто назву побаченого. Потім пояснюють своє написання. Можна також кожному роздати малюнки, які потрібно буде підписати іноземною мовою.
Є вправа, яка чудово тренує зорову пам’ять. Потрібно прикріпити на дошку 3-4 слова. Учні уважно дивляться на них протягом 30 секунд. Потім знімаємо слова і просимо дітей записати їх у будь-якому порядку. Поступово кількість слів можна збільшувати.
Зрештою, які б ми методи не використовували, діти, на відміну від дорослих, легше сприймають інформацію. Тому вчителі повинні опанувати різні способи створення сприятливих умов для ефективного навчання. Диктант — один з них.
Якщо вчителі та батьки разом заохочують дітей до вивчення іноземної мови, тоді це відкриває їм шлях до успіху та допомагає в майбутньому.
Марта Дорош,
вчитель англійської мови