Формуємо правильну самооцінку дитини: прості поради для батьків - ЕКОЛЕНД

Kindergarten

Set from 2 years
St. M. Horynya, 11

School

Set 0-4 classes
St. Pluhova, 12

LYCEUM

Set 0-11 classes
St. M. Horynya, 11

E-LEARNING

Set 5-11 classes
Distance education

Формуємо правильну самооцінку дитини: прості поради для батьків

Дитина надто сором’язлива та почувається невпевнено? Або ж навпаки – вражає незрозумілою зверхністю? Як занижена, так і завищена самооцінка негативно впливають на життя юної особистості. Одностороннє бачення ситуації спотворює уявлення про події, людей, не дозволяє критично глянути на свій потенціал чи можливості інших, заважає розвиватися і досягати цілей. Саме тому дуже важливо з раннього віку правильно формувати самооцінку. Не перехвалити, але й не принизити. Дати свободу вибору, пояснивши, що за усі дії передбачена особиста відповідальність.

7 простих порад:

  1. Хваліть сина/доньку, але не за результат, а за старання. Це слід робити максимально «залучено», приділивши увагу конкретним ситуаціям. До прикладу, якщо дитина намалювала малюнок, варто відзначити, що у ньому цікавого, чому він викликає ваш інтерес, а що можна було б покращити. Просто «молодець» – не похвала, а спроба сказати «відчепися». В цьому випадку юна особистість не відчуває вашої зацікавленості й свою роботу сприйматиме як неважливу та недостойну.
  2. Дозволяйте приймати рішення, запитуйте поради. Поводьтеся з дитиною «на рівних» у простих побутових ситуаціях. Коли піти у театр? Який обрати колір шпалер для кімнати? Записати її на театральний гурток чи на бокс? Так ви покажете, що думки сина/доньки – важливі. Водночас допоможете зрозуміти, що цей вибір – це їхня відповідальність. Діти, яким дають змогу приймати рішення, зростають соціально зрілими та вміють керувати своїм життям.
  3. Розмовляйте про почуття, будьте чесними. Ніколи не обманюйте сина/доньку. Тільки людина, яка відчуває, що їй довіряють, буде ставитися до себе з повагою. А самоповага – перший крок до правильної самооцінки.
  4. Поважайте право власності дитини. Не беріть її особисті речі без дозволу. Тоді вона не братиме ваших, а у майбутньому буде розуміти, що таке своє і чуже та як захистити свої права, не зачепивши права іншої людини.
  5. Дозволяйте помилятися. Не перетворюйте поразки на зневагу та цькування. Навпаки, навчіть ставитися до помилок як до викликів. Бо кожна проблема і можливість її подолати – це крок до впевненості та здорової самооцінки.
  6. Не порівнюйте. Іноді це складно, бо колись так виховували. Але сусідський Петрик чи Софійка – це не ваш Андрійко і Марійка. Поважайте особистість своєї дитини, її право на індивідуальність.
  7. Будьте прикладом і любіть. Звісно, кожен тато й мама люблять свого малюка. Але не завжди ми показуємо це своїми діями так, як належить. Обіймайте, вислуховуйте, пояснюйте причини своїх дій, вибачайте, підтримуйте. Найпростіше правило – ставтеся до дитини на рівних та поважайте її. «Я старший, отже завжди правий» – не працює.

Що може школа?

Обираючи для сина чи доньки навчальний заклад, зважайте на сучасний підхід у навчанні. Старі методи, коли вважалося за правильне висміювати погану поведінку перед усім класом – не мають нічого спільного з вихованням впевненої особистості. Бо недостатньо вказати на помилку. Потрібно, щоб дитина її зрозуміла і зробила висновок. Неефективно хвалити одного учня, а іншого тут же ж принижувати. Усі мають право на самовираження та пошук себе, свого місця у житті. Завдання вчителя допомогти особистості, що зростає повірити у себе. І ми, вчителі та тьютори, в ЛІЦЕЇ “ЕКОЛЕНД” робимо це щодня, з повагою до всіх учасників навчального процесу та вмінням розгледіти в кожній парі очей особливий талант.

Адже переконані:

  • Дитина, яку поважають, не принижуватиме та не намагатиметься здаватися «кращою». Вона буде собою і прийматиме інших з їхньою індивідуальністю.
  • Учень, якому дозволяють виправити помилку та допомагають у цьому, не боятиметься помилятися та, врешті, знайде правильне рішення. І повірить у свої сили.
  • Ліцеїст, якого не порівнюють з іншими, оцінюватиме людей за їхні заслуги, а не за шаблонами суспільства.
  • Випускник зі здоровою самооцінкою бачитиме світ справжнім, а не викривленим. Отже, знайде свою стежку і йтиме по ній з розумінням, куди і для чого він рухається.

Формування самооцінки – це довготривалий процес, на який впливає кожне наше слово та дія. Тому просто любіть своїх дітей. Ставтеся до них так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами. Наповнюйте їх голівки та серце вірою, повагою, добром та відповідальністю. І, повірте, в майбутньому пишатиметесь їх перемогами й вмінням залишатися собою навіть у найскладніших життєвих ситуаціях.

Віра Деревенна,
класний керівник, тьютор
ЛІЦЕЮ “ЕКОЛЕНД”

LATEST PUBLICATIONS

7 “так” у спілкуванні з дітьми

Як правильно спілкуватись з дітьми? На що звертати увагу? Як підбирати слова? Як досягати взаєморозуміння? Як поводитись у кризових ситуаціях? Помилково вважати, що комунікація з

Попередня реєстрація