Дитячий садок

Набір дітей від 2 років
вул. Михайла Гориня, 11

Школа / Cадок

Набір у садок, 0-4 класи
вул. Плугова, 12

ЛІЦЕЙ

Набір у 0-11 класи
вул. Михайла Гориня, 11

E-LEARNING

Набір 5-11 класи
Дистанційна освіта

Що насправді приховано за шкільними уроками музики та малювання?!

Коли обираєте школу для дитини, якій надасте перевагу: з ІТ профілем чи поглибленим вивченням іноземних мов? Особисто я зупиню свій вибір на тій, де є художній напрям! Несподівано? А поміркуймо разом.

Здебільшого ми мало уваги приділяємо урокам малювання чи музики у школі, безпідставно вважаючи, що це – неважливі заняття, виключно для обдарованих дітей або для розваги у вільний від навчання час. Мабуть, вас не здивує той факт, що в окремих школах на уроках творчості “наздоганяють” теми з математики чи проводять виховні години замість музики. А дарма!

Мистецтво оточує нас зусібіч. Щодня ми в той чи інший спосіб контактуємо з ним: пам’ятки архітектури, книжки, живопис, фото, танець, музика, прикраси – часом, навіть, не помічаємо, як піддаємось його впливу, адже мистецтво – це завжди певні узагальнені сенси, перетворені в конкретні образи за допомогою знаків та символів. Але чому люди захоплюються одними творами й проходять повз інші?

Мистецтво викликає емоції. Якщо створене митцем знаходить відгук у вашому серці (а насправді мозку), то можна вважати, що він своєї мети досягнув. Через колір, звук, форму, жест транслюються почуття і думки, які іноді важко висловити в інший спосіб. Проте, щоб така взаємодія відбулась, ви маєте розуміти мову цих знаків і символів. Погодьтесь, якщо художник зеленим кольором своїх полотен хотів передати красу весняного лісу, а у вас “зелений” асоціюється з вологим, холодним, порослим мохом підвалом, де ненароком закрили у дитинстві, то позитивного сприйняття не відбудеться. Щоб зрозуміти чи пояснити, доведеться поставити себе на місце іншої людини. Так формується емпатія, а вона своєю чергою допомагає запобігти конфліктам або швидко їх залагодити, адже якщо дивитись на світ очима опонента, можна спрогнозувати його поведінку.

Вивчаючи мистецтво різних країн та народів, ми не тільки збагачуємо світогляд, а й стаємо більш толерантними. Знання специфіки формування культур, етнічних особливостей, відкриває нам шлях до сприйняття і розуміння. Тобто, таке, на думку багатьох, “неважливе” мистецтво у школі розвиває те, про що говорять усі популярні освітні ресурси – емоційний інтелект.

Мистецтво стимулює креативність, здатність створювати нову картину світу. Так, так, якщо точні науки дають дітям формули та схеми, то мистецтво може продемонструвати взірці “як”, але, насамперед, відкриває вільний простір для вирішення завдань. Нешаблонне мислення, вміння приймати несподівані рішення, відсутність страху перед помилкою – все це теж вплив мистецтва. Ви ж не будете хвилюватись, що лінія вийде “не такою”, якщо завжди можна замалювати чи обґрунтувати, що так і мало бути?

Але дивитись на скульптуру в музеї й ліпити, переказувати біографії художників і малювати – різні речі. Щоб розвинути креативність, потрібно творити! Тому я й оберу школу, в якій художня творчість не обділена увагою поруч з іноземними мовами та математикою. Наприклад, в ЛІЦЕЇ “ЕКОЛЕНД” учні вивчають живопис, графіку, рисунок, композицію,  скульптуру, архітектуру, декоративне мистецтво. У творчих студіях завжди гамірно: міксують фарби на палітрах, готують розчин гіпсу для чергової форми або викладають зі шматків тканини якийсь позаземний пейзаж. Працюючи у групах, збираючи виставки, учні вчаться комунікувати, узгоджувати бачення і, водночас, аргументовано відстоювати власну думку.

А ще ж є музика та вокал, акторське мистецтво і танці. До речі, якщо кулінарію вважати мистецтвом, то й кулінарна студія тут теж є. Незвичайний проєкт започаткували еколендівці, поєднавши кулінарію та історію культури: розповіді про відомих митців доповнили практичними порадами й рецептами їх улюблених страв у відеоформаті.

Заняття мистецтвом стимулює роботу лобової частки мозку, а це мовні навички, моторика, концентрація уваги, розвинена здатність планувати й прогнозувати наслідки. Творчість також зменшує вплив стресу. Усім відомо, що ліплячи з глини, нанизуючи бісер чи послідовно накладаючи мазки фарб, дитина перетворює енергію страху, гніву, образи тощо. Втілюючи біль у конкретні форми, вона проживає його і позбувається, залишається лише досвід. Якщо ж вчитель помічає, що у роботах учня забагато темних барв, до процесу долучає психолога (звісно, за згодою батьків).

Спостерігаючи, як наймолодші еколендівці на архітектурі проєктують будинки, вулиці, парки, розмірковуючи про доцільність тих чи інших елементів, слухаючи їхні дискусії щодо надійності та комфортності житла, розумієш, що такі уроки не тільки розвивають просторову уяву, актуалізують теоретичні знання, наприклад, з математики, а й можуть дати поштовх до професійної діяльності у майбутньому.

А як щодо історії мистецтва? Чи від неї варто відмовитись? Звичайно ні. Але потрібно повернути їй “живе” обличчя. Сучасні діти швидко втрачають інтерес до сухих фактів, особливо, коли не розуміють їх практичного застосування. Тому у ЛІЦЕЇ вчать бачити, читати твір мистецтва, розуміти форму і символи. Учні залучені до різноманітних проєктів, де знайомляться з творами та їхніми авторами. Формуючи естетичний смак школярів, вчителі добирають ті шедеври, історії створення яких можуть наштовхнути до самостійних пошуків, до читання літературних творів, стануть мотиваторами у саморозвитку.

Ви запитаєте, чому в ЕКОЛЕНДі так багато уваги до творчості? Тому що середовище є важливою складовою соціалізації, а сучасна школа повинна стати своєрідним комунікаційним центром між творцями, культурою і тими, на кого мистецтво орієнтоване. ЛІЦЕЙ – це простір, де школярі отримують дорожню карту з рекомендаціями, але маршрут вони прокладають самостійно, знаючи, що кожний наступний етап подорожі веде до успіху. І так, ця карта з яскравими ілюстраціями!

Наталія Лозан, 
заступниця директора з НВР
ЛІЦЕЮ “ЕКОЛЕНД”

 

ОСТАННІ ПУБЛІКАЦІЇ