Як змалечку навчити дитину управляти своїм часом? 5 порад успішного тайм-менеджменту - ЕКОЛЕНД

Kindergarten

Set from 2 years
St. M. Horynya, 11

School

Set 0-4 classes
St. Pluhova, 12

LYCEUM

Set 0-11 classes
St. M. Horynya, 11

E-LEARNING

Set 5-11 classes
Distance education

Як змалечку навчити дитину управляти своїм часом? 5 порад успішного тайм-менеджменту

Темп життя у 21 ст. значно відрізняється від того, що був у 4-му, 7-му чи 18-му століттях. Рік за роком люди різного рівня достатку та професій все більше переконуються в тому, що найцінніший людський ресурс – це час.

Чи важливо вміти його розподіляти? Звичайно! Чи можливо навчитися керувати своїм часом, а не щоб він керував Вами? Безперечно!

Управління часом, тайм-менеджмент (від англ. time management) – оптимізація організації часу для виконання поточних задач, проєктів та календарних подій за допомогою різних методик. Типовими підходами в такому керуванні є визначення пріоритетів, розбиття великих завдань на окремі дії й делегування певних задач іншим людям.

У першу чергу, мова про раціональний розподіл годин в добі так, щоб все встигати. Виділити час на сім’ю та рідних, на відпочинок, на повноцінний 7-8 годинний сон, на піклування про власне здоров’я, тобто зберегти для себе баланс у різних сферах життя, не жертвуючи нічим і при цьому залишитися ефективним та здоровим.

А ще – це навичка, яку варто постійно розвивати й удосконалювати, адже розуміння того, що таке тайм-менеджмент та його принципів, дозволяє не лише досягати цілей у потрібні Вам терміни, але й робити усе з мінімальними зусиллями.

У сучасної дитини з раннього віку життя є надзвичайно динамічне. Навчання в школі чи садочку, різноманітні гуртки, курси, репетиторства, літні табори та змагання — все це потребує часу. То як дитині встигнути розподілити свій час і залишити його ще й на повне пригод щасливе дитинство? Як батькам охопити весь спектр зацікавлень дитини, але не перенавантажити її?

Ловіть поради від освітян мережі навчальних закладів ЕКОЛЕНД. Правила, які реально діють, адже перевірені нашими педагогами та учнями.

  1. Складайте списки справ. Створіть разом з дитиною чек-лист на день. Після виконання одного з завдань, ставте навпроти нього галочку, хрестик чи будь-яку іншу відмітку. Ви також можете разом сформувати такі чек-листи на тиждень, місяць та рік. Щоразу, коли Ваша дитина виконуватиме всі пункти зі списку, вигадайте їй нагороду – це буде мотивувати до ще більшої організованості.
  2. Визначте пріоритети. У цьому може допомогти Метод АBC. Допоможіть своєму школярику згрупувати завдання за рівнями: А – найважливіші, B – трохи менш важливі й так далі. Можете використовувати стільки рівнів пріоритетів, скільки Вам потрібно. Але врахуйте, що велика їх кількість завжди легко заплутує. Варта уваги й Матриця Ейзенхауера. За цією методикою потрібно розділити справи на 4 квадрати, що утворюються при перетині двох осей: “Важливо – Не важливо”, “Терміново – Не терміново”.
    У першому записуємо одночасно і термінові, і важливі завдання, у другому — важливі, але не термінові, у третьому — термінові, але не важливі, і у четвертому – неважливі й нетермінові. Ваш школярик виконуватиме завдання поступово одне за одним, а з часом вони можуть переходити з одного квадрата, менш важливого і термінового, в інший, де зібрались усі невідкладні справи.
  3. Встановлюйте довгострокові цілі. Якщо дитині на плечі повісили тягар довготермінового завдання, успіх багато в чому залежить від правильної підготовки виконання. Такі задачі краще робити поступово, крок за кроком. А тому слід розділити велику мету на кілька маленьких, а вже для кожної з них визначити терміни. Таким чином Ви зменшите рівень стресу як у дитини, так і в себе, адже кінцева ціль вже не є настільки недосяжною, якою здавалася спочатку. Крім того, цей метод допомагає більш точно виконати поставлене завдання.й
  4. Визначте час для сну та приймання їжі. Вкладатися спати в один і той же час змалку – важливо, адже це вчить правильно розподіляти часовий ресурс й протягом дня: на навчання, ігри та інші заняття. Наша свідомість сприймає як факт: чим раніше ми прокидаємось, тим більше часу у нас є “в запасі” і, навпаки, нам здається, що ми нікуди не встигаємо, якщо прокинулися пізно. Тому найкращим рішенням буде визначити час для сну та дотримуватися режиму.
    Це ж стосується і приймання їжі. Наприклад, вечеря – чудовий шанс зібратися всією сім’єю та обговорити як у кожного пройшов день. Якщо ж під час вечері Ви будете ділитися своїми справами, дитина мимовільно вчитиметься у Вас плануванню та організації своєї діяльності.
  5. Переконайте себе – час є. Може здаватись, що це не так, але насправді люди витрачають занадто багато часу, щоб думати про те, що його немає. Як би дивно це не звучало.
    Проведіть з дитиною простий експеримент! Запишіть усі її справи на день погодинно, включно з ванними процедурами, прийманням їжі, дорогою в школу і назад. Повторіть це для кількох днів, а краще розпишіть справи на цілий тиждень. Швидше за все, у вашому графіку з’являться “порожні” години. Це і є її вільний час.

Проте, якщо говорити відверто, бувають ситуації, коли у Вас може ніколи не бути досить часу, щоб зробити “як треба”. Та не потрібно змушувати себе чи дитину планувати кожен свій крок. Надмірне планування має здатність посилювати стрес, збивати з пантелику і в кінцевому підсумку призведе до невдачі.

Давайте дитині вільний час і спостерігайте за нею. Якщо вона не може розслабитися, варто переглянути розклад і запланувати їй більше вільного часу.

Звичайно, окрім цих 5 порад, є ще й інші, але найголовніше – пам’ятати, що ліпше зробити неідеально, ніж не зробити взагалі.

Юлія Курило,
тьютор
ЛІЦЕЮ “ЕКОЛЕНД”

LATEST PUBLICATIONS

7 “так” у спілкуванні з дітьми

Як правильно спілкуватись з дітьми? На що звертати увагу? Як підбирати слова? Як досягати взаєморозуміння? Як поводитись у кризових ситуаціях? Помилково вважати, що комунікація з

Попередня реєстрація