Ігрові технології та навчання учнів початкової школи

Сучасні загальноосвітні заклади мають всі можливості забезпечити високоякісну організацію навчально-виховного процесу через впровадження інноваційних методів. Провідне місце серед них займають ігрові технології. Це одна з форм роботи, яка дозволяє зробити навчання цікавим. Адже особливість їх у тому, що це одночасно і розвага, і освіта.

До речі, гра – невіддільна частина навчального процесу учнів початкової школи. Зазвичай, педагоги практикують ігрові ситуації на основі нового матеріалу. Такий формат підштовхує школярів до пошуку нестандартних шляхів розв’язування завдань, діти легко розуміють та сприймають незнане. А ще вони захоплюються грою і не помічають, що навчаються. Як свідчить досвід, ігрові технології – це саме та форма, яка спонукає до практичного використання знань, отриманих на уроці.

Ігровий формат має неабияку цінність, оскільки поєднує в собі освітню, розвивальну та виховну функцію. Для роботи з учнями 1-4 класів застосовують різні види такої діяльності: рольові ігри, ігрові ситуації, ігрові дискусії, ігри-вправи тощо. Вона може бути самостійним елементом, наприклад, для закріплення теми, або ж як окремий урок чи його структурна частина.

Успішне застосування ігор у роботі з наймолодшими базується на кількох принципах:

  • завдання гри має відповідати навчальній меті;
  • слід врахувати вікові особливості учнів;
  • систематичність і цілеспрямованість;
  • діяльність школярів повинна бути зосереджена на досягненні поставленої мети.

Вчитель може займати роль організатора чи брати безпосередню участь у грі – свою місію він вирішує ще на етапі планування уроку.

Використання ігрових технологій у роботі з учнями початкових класів забезпечує розвиток самостійності, пізнавальної активності й творчих навичок, а також соціалізації.

Педагоги ЛІЦЕЮ “ЕКОЛЕНД” впродовж п’яти років активно втілюють ігрові технології у навчальній роботі. Навіть важко уявити уроки учнів початкової школи без таких методів. До найулюбленіших можна зарахувати: квести, конкурси, рольові ігри та ін. Такий формат навчання не лише виконує свою основну функцію, а саме: зацікавити й навчити, але й щоразу отримує яскравий відгук у кожного маленького еколендівця. До речі, зовсім неважливо, який предмет вивчати у такий спосіб, усі дисципліни – проходять на “вау” та “а, коли ми ще так вчитимемося?” І після таких коментарів, кількість ігрових уроків в ЕКОЛЕНДі лише зростає.

Наталія Демчина,
тьютор
ЛІЦЕЮ “ЕКОЛЕНД”