Вивчення англійської мови у молодших класах є важливим фактором комунікативного та фінансового успіху в майбутньому. Як зробити цей процес цікавим та ефективним?!
«Коли ми закордоном, моя дитина не розмовляє англійською», «Як тільки потрібно говорити англійською мовою, мій син забуває всі слова, які мав би знати», – як часто ми в такий спосіб жаліємося на своїх дітей і на освітній заклад? Запитаймо свого сина/доньку: чи подобається їм вивчати мову так, як це, зазвичай, відбувається у школі? Впевнена, більшість із них дасть на це запитання заперечну відповідь!
Як зробити так, аби було не лише корисно, а ще й захоплююче?! «Все геніальне – просте», – знайома всім цитата, яку я систематично втілюю на своїх уроках у ЛІЦЕЇ “ЕКОЛЕНД”.
Впровадження ігрового методу вивчення англійської мови є вкрай важливим ще й з тих міркувань, що в дитини з’являється мотивація до дії, а саме: дії словесної, оскільки таким чином вона:
- Комунікує англійською;
- Підбирає англійською правильні слова;
- Англійською розуміє про що мова;
- Прагне знати англійське слово, яке їй необхідне саме зараз, а також згодом.
Чому гра – це так важливо?
- Перш за все, це весело. Як свідчить практика, навіть сором’язлива дитина із задоволенням долучається до гри, а інтерес – це вже частина успіху.
- Позитивні емоції, створення дружнього середовища в якому комфортно перебувати і комунікувати.
- Відтворення реальних умов: можемо сподіватись на подолання мовного бар’єра в дитини у необхідній для цього життєвій ситуації.
- Це кроки до впевненості в собі: учень/учениця не боїться, стає сміливішим/сміливішою, більш самостійною, стверджується і, навіть, пишається собою.
- Те саме дозвілля, лише з поєднанням мовної користі і просто на уроці – мотиваційно це дуже цінний інструмент.
Звісно, для кожної вікової категорії учнів молодшої школи, ігри повинні бути різні та, безперечно, цікаві:
- Для учнів 1-х класів важливі недовготривалі візуальні забавки. До прикладу: “Мемо”, “Зламаний телефон”, “Бінго – легко, цікаво і просто”.
- Учням 2-х класів в додаток до базових ігор можна давати флешкартки «зображення/назва» на предмет знаходження останньої чи антонімічні картки.
- Для школярів 3 та 4 класів чудовим вибором будуть настільні ігри з включенням граматичного елемента або рольові ігри.
Отож, практика “вчимося граючись” забезпечить якісний результат та закоханість учнів в іноземну мову. Принаймні у нас, в ЛІЦЕЇ “ЕКОЛЕНД” – ця формула працює безпрограшно.
Ольга Ференс,
вчителька англійської мови
ЛІЦЕЮ “ЕКОЛЕНД”