Юридична грамотність та сучасна українська школа

Інтенсивний розвиток світової цивілізації потребує постійного відстоювання власної позиції. І тут виникає потреба вдосконалювати та підвищувати рівень юридичної грамотності серед молодого покоління, а також розуміння права, як важливого критерію дотримання прав людини. Вже зі шкільних років, діти стають все більш активними учасниками правовідносин, а рівень їхніх можливостей, перелік прав та обов’язків, з віком збільшується.

Юридична грамотність та праворозуміння – це важливі критерії для становлення правового суспільства та демократичної держави. Дані поняття у контексті запропонованої теми є взаємопов’язаними, а їхнє формування у світогляді учнів середньої школи має відбуватись одночасно. Якщо праворозуміння є уявленням кожної людини про право, як систему певних обов’язкових норм, встановлених державою, то юридична грамотність – це сукупність знань, умінь та навичок, які людина здобула в процесі засвоєння правничих знань задля захисту своїх законних прав та інтересів.

В Україні освітня програма середньої школи пропонує низку правничих дисциплін. Йдеться про курс «Основи правознавства» для 9 класу та «Громадянська освіта» для 10 класу. Якщо перший із них покликаний сприяти засвоєнню в учнів основних правових знань, то другий дати поштовх до розвитку розуміння права, як важливого елемента розвинутої держави. Варто зазначити, що праворозуміння в дитини формується самостійно, залежно від її переконань та життєвих цілей, адже дане поняття є важливим механізмом реалізації прав людини. На відміну від праворозуміння, юридична грамотність повинна виступати тим елементом правової культури, яку важливо фіксувати та стимулювати до розвитку.

Сьогодні для здійснення якісного навчального процесу освіта потребує постійного застосування новітніх методів та інноваційних платформ. Тому на уроках вже згаданих вище дисциплін, яких я навчаю у ЛІЦЕЇ “ЕКОЛЕНД”,  часто залучаю дітей до вирішення практичних кейсів, пропоную створювати реальні життєві ситуації, оцінка яких лежить у юридичній площині, ознайомлюю учнів з основними нормативними документами, а також організовую різноманітні конкурси та заходи. Такий інтерактив дає змогу впродовж майже п’яти років вчителювання в ЕКОЛЕНДі, успішно зацікавлювати ліцеїстів навчальним процесом.

Адже, як говорив Нельсон Мандела “Освіта є найпотужнішою зброєю, яку можна використати для зміни світу”.

Запотоцький Михайло,
вчитель історії та правознавства
ЛІЦЕЮ “ЕКОЛЕНД”

guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі