Як виховати успішну дитину? Роль батьків та школи - ЕКОЛЕНД

Дитячий садок

Набір від 2 років
вул. М. Гориня, 11 (Сихів)

Школа / Садок

Набір 0-4 класи
вул. Плугова, 12

ЛІЦЕЙ

Набір 0-11 класи
вул. М. Гориня, 11 (Сихів)

E-LEARNING

Набір 5-11 класи
Дистанційна освіта

Як виховати успішну дитину? Роль батьків та школи

Немає коротких шляхів до успіху

(Метт Шейді)

Усі батьки хочуть, щоб їхній син чи донька уміли досягати поставлених цілей та влаштували своє життя максимально комфортно. Для цього змалечку обирають для дітей найкращий дитячий садок, школу, записують на різноманітні гуртки та розвиткові курси. Але, за дивним збігом обставин, не всі діти, в яких були однакові умови для отримання знань та навиків, у майбутньому досягають однакового успіху. В чому ж причина? Як допомогти дитині не загубитися у швидкоплинному світі та навчити бачити перспективи, не упускати їх і перетворювати на перемоги?

На цю тему написано багато статей та проведено чимало досліджень. Вважається, що любов до навчання та пізнання нового – це закладена природою здібність кожного з нас. І саме постійні спроби зробити з дитини вундеркінда завчасно, призводять до того, що школяр не хоче навчатися, втрачає інтерес до творчості і, у підсумку, всі мрії про успішне майбутнє дитини руйнуються.

На мою думку, рішення приховано у трьох простих принципах виховання цілеспрямованої та впевненої у собі людини:

  • любов;
  • свобода;
  • дисципліна.

Чути, а не просто слухати.

Як запевняють сучасні психологи Марія Сичинська та Дмитро Карпачов, основа впевненості дитини, а отже її уміння в майбутньому йти до поставленої мети – це любов та підтримка з боку сім’ї. Вона проявляється у простих речах:

  • за помилки не принижують, а спільно шукають їх причини та шляхи вирішення;
  • якщо дитина оступилася – її провину обговорюють, а не повчають без права на відповідь та пояснення;
  • дітям показують світ: мандрують, переглядають цікаві атмосферні фільми, знаходять час на розмови про все що цікавить, дозволяють бавитися та пізнавати життя через ігри (а не просто заповнюють день десятками розвиткових гуртків);
  • не знецінюють ідей та дитячі мрії, навпаки, дозволяють втілювати задумане (навіть якщо воно здається абсурдним чи незрозумілим).

Важливо змалечку бачити у хлопчикові чи дівчинці особистість. І всупереч популярному твердженню про те, що дитину потрібно «ламати» та «виховувати», поки вона ще дозволяє це робити, діяти варто навпаки. Підтримувати. Вміти вислухати, почути та зрозуміти. Допомогти порадою, а не прийняти рішення замість неї. І завжди бути поряд. Навіть тоді, коли правда не на її боці. Бо лише той, хто відчуває себе цінним у ранньому віці, з роками навчиться поважати себе та правильно оцінювати свої можливості.

Свобода «для», а не свобода «від».

Проте вміння завжди бути на боці дитини не «дорівнює» вседозволеності. Бо там, де хаос – ніколи не буде підґрунтя для успіху. Повинна бути дисципліна, яка дає відчуття безпеки. Це основа впорядкованості життя. Вихованець, навчений до зрозумілого обґрунтованого порядку, зможе організувати свій побут та роботу так, аби вони приносили очікувані результати.  А отже, він знатиме: куди рухається, для чого і які дії для цього потрібні. Як досягти правильної дисципліни?

  1. Обговорюючи з сином чи донькою повсякденні обов’язки та заборони, слід завжди пояснювати їх необхідність. Не тому, що «я так сказав».Замість авторитарності, варто намагатися завоювати авторитет. Бо від заборон рано чи пізно діти втечуть – у гуртожиток, або ж на орендовану квартиру. І тоді відкритим залишається питання, кого вони оберуть для себе авторитетами: батьків, яким довіряють і які хочуть для них добра, чи сусіда по кімнаті з не найкращими звичками і сумнівними порадами.
  2. Встановлюючи правила та покарання за їх невиконання, завжди їх дотримуватися. Не можна обіцяти дитині викинути планшет, якщо ви не плануєте цього робити. Це побудує стосунки недовіри. Ніхто не зважатиме на майбутні заборони, якщо вони не завершуватимуться обіцяними покараннями.
  3. Давати свободу до дій і право на помилку.
  4. Не робити все «замість», але ніколи не відмовляти у допомозі.
  5. Дати чітке усвідомлення того, що кожен має право на втілення своїх задумів та реалізацію планів. Але кожна така свобода закінчується там, де починається свобода іншого. Не дозволяти нікому наступати на свої права, але й не порушувати чужих.

Навіть якщо, на перший погляд, ці рекомендації видаються занадто банальними, у реальному житті дотримуватися їх не завжди легко. Бо іноді простіше зробити самому, ніж чекати, доки дитина прийде до правильного рішення. Легше заборонити без пояснень, ніж обговорювати кожен обов’язок. Швидше покарати, не пояснюючи за що.

Поспіх – не шлях до успіху. Це шлях до знецінення, за яким стоїть майбутнє без цілей, життя без віри у себе і цілковита недовіра до усіх, хто поряд.

Дійте навпаки: любіть, підтримуйте і дозволяйте бути собою.

Школа – місце де формується успішна особистість.

У ЛІЦЕЇ «ЕКОЛЕНД» кожен вихованець – особистість. Тут непросто вчать відповідно до затвердженої освітньої програми. Тут дають широкий спектр можливостей для пізнання світу з усіх його сторін. А головним принципом у навчанні є не примус, а зацікавлення. Бо будь-який «батіг» працює доти, доки ти від нього залежиш. Освітянський колектив прагне, щоб бажання та прагнення досягти успіху було для дітей не обов’язком, а справжнім відчуттям самого себе.

Бо успішна людина – не та в якої дорогий автомобіль, чи будинок. Справжній успіх – це:

  • жити в гармонії з собою та отримувати задоволення від свого повсякдення (мати для цього фінансові можливості та моральне здоров’я);
  • не залежати від думки інших, але вміти слухати і чути, про що говорять люди поряд;
  • робити те, що подобається і отримувати від цього прибуток;
  • любити тих, хто поряд і відчувати себе щасливим.

Саме у такій гармонії, взаємній підтримці та любові навчаються та зростають еколендівці. Діти, які вже живуть в умовах, де прагнення до успіху є складовою усього процесу. У них завжди є підтримка з боку тьюторів. Вони вчаться здорової конкуренції та вмінню працювати в команді. І, що важливо, у них є своє бачення та розуміння успіху.

У підтвердження своїх слів, познайомлю вас з думками своїх вихованців (діти 11-12 років). Без цензури.

«Успіх – це коли все вдається».

«Успіх – це забити красивий гол».

«Успіх – це коли ти плідною працею досягаєш того, до чого дуже довго йшов».

«Успіх – це коли ти отримуєш кращу оцінку, ніж сподівалася, або виконати домашнє завдання швидше, ніж очікувала».

«Успіх – це коли після багатьох поразок ти нарешті приходиш до мети».

Віра Деревенна
класна керівниця,
тьюторка
ЛІЦЕЮ “ЕКОЛЕНД”

ОСТАННІ ПУБЛІКАЦІЇ

Попередня реєстрація