Чому важливо, щоб діти малювали, музикували та вигадували казки? - ЕКОЛЕНД

Дитячий садок

Набір від 2 років
вул. М. Гориня, 11 (Сихів)

Школа / Садок

Набір 0-4 класи
вул. Плугова, 12

ЛІЦЕЙ

Набір 0-11 класи
вул. М. Гориня, 11 (Сихів)

E-LEARNING

Набір 5-11 класи
Дистанційна освіта

Чому важливо, щоб діти малювали, музикували та вигадували казки?

Вже третій рік поспіль я у тьюторингу. І – це не просто робота, чи посада. Це мій стиль життя, адже зранку й до вечора я разом з найкращими дітками.

Навчально-виховний процес ЛІЦЕЮ “ЕКОЛЕНД” спроєктований так, що учні цілий день залучені до різноманітних активностей. До обіду вони на уроках, де мають бути максимально зосереджені й уважні, а також ретельно виконувати вказівки вчителя. В післяобідній час дітлахи роблять домашні завдання та задіяні у різноманітних гуртках, студіях та секціях. Під час такого насиченого дня у них вирує багато емоцій, пов’язаних з фізичним та психічним навантаженням, особистісною взаємодією, побудовою стосунків, вирішенням цікавих задач тощо. Тому важливо, щоб дитяча психіка, яка знаходиться в процесі формування і є ще досить нестійкою, розвивалася гармонійно.

Як зняти втому та напруження? Як вивільнити негативні емоції? Як легко пройти вікові кризи? Як справлятися зі стресовими ситуаціями? Як вирішити міжособистісні конфлікти? І це лише невеличка кількість питань, на які завжди можна знайти відповіді за допомогою арт-терапії. Тому я пропоную розглянути найпоширеніші техніки та методики з якими мої маленькі еколендівці працюють із задоволенням.

Казкотерапія. Дуже цінна техніка, адже немає жодних вікових обмежень. А ще її рекомендовано використовувати з раннього віку. Коли я маю на меті розкрити особистість дитини, зрозуміти її поведінкові нахили, розсекретити емоційні проблеми, пропоную варіант зміни сюжету або ролей. Для роботи в групі чудово пасують Метафоричні асоціативні карти “Майстер казок”. Учні отримують певне завдання і почергово витягують карти та складають сюжет власної казки. Власне ігровий формат цієї діяльності дає мені змогу краще зрозуміти міжособистісну взаємодію школярів, емоційне налаштування, комунікативну зорієнтованість тощо.

Мандалотерапія. Це не лише красивий різнокольоровий малюнок, виконаний в колі, який має сакральне значення та може бути оберегом. Під час малювання мандали, дитина зосереджується, занурюється в свої думки, переживання, в неї активізується мислення, вона може розв’язувати різні задачі, вирішувати складні інтелектуальні завдання тощо. Терапевтичний ефект приходить завдяки розслабленню тіла, гармонізації психічних процесів і, одночасно, вивільненню переживань. Під час малювання дитина вибирає ту кольорову палітру, яка найкраще передає її стан, наповнює енергією, позбувається негативних відчуттів, розкриває творчу активність та ін.

Драмотерапія, або метод терапії акторською майстерністю. Елементи драмотерапії я часто використовую для налагодження взаємостосунків у класі, командної роботи, покращення непорозумінь. Діти виконують завдання із різними рольовими задачами, мають порозумітись пантомімою і не лише. Зазвичай, такі завдання маленькі еколендівці виконують весело, а ще вони дуже покращують загальну атмосферу в класі та настрій.

Музикотерапію я особливо люблю, адже завдяки їй можна легко створити у колективі натхненну атмосферу, необхідну для виконання того чи іншого завдання на тьюторіалі або арт-пригодах. Музика ефективно діє на підсвідомість дитини: допомагає краще зосередитись, сконцентруватись, замислитись, виразити свої почуття та вивільнити емоції. Одним словом, для посилення бажаного ефекту від виконання певного завдання, музикотерапія – найдієвіша.

Нейрографіка. Ця методика з’явилась зовсім недавно та успішно набуває популярності як на Україні, так і у світі. Вважається, що малювання певних ліній, форм та фігур забезпечує позитивний вплив на наші думки, завдяки цьому у мозку утворюються нові нейронні зв’язки. А ще нею можна в голові зняти обмеження-блоки, знайти нестандартні шляхи вирішення проблем, побороти важкі стани тощо. Це чудовий спосіб проявити себе творчо та розслабитись. Дітям цей вид терапії дуже до вподоби.

Ізотерапія найкраще супроводжує арт-пригоди. Під час таких занять школярі не тільки знайомляться з тим чи іншим видом або технікою мистецтва, а й самі перетворюються на митців: еколендівці малюють свої мрії, діляться спогадами, вивільняють як позитивні, так і негативні емоції та слухають підказки своєї підсвідомості. Мої учні дуже люблять нестандартні техніки малювання, такі, як малювання серветками, паличками, руками, штампування різними предметами та ін. Адже фантазування, експерименти та власні відкриття – це найбільше щастя дитинства!

Починається новий навчальний рік і я бажаю усім школярам відкривати нові горизонти, більше мріяти, не боятись експериментувати. Зі свого боку буду надихати їх на творчі вирішення питань, розкривати індивідуальність дітей, їх потенціал та бути хорошим наставником!

Ія Банковська,
тьютор
ЛІЦЕЮ “ЕКОЛЕНД”

ОСТАННІ ПУБЛІКАЦІЇ

50 днів у школі: досвід першокласників

Вітаю! Мене звати Марина Петрівна. Цьогоріч я вчителька першачків. Традиційно педагоги перших класів Школи “Еколенд” розповідають про 50 днів навчання своїх учнів. То ж і

50 днів у школі: досвід першокласників

Вітаю! Мене звати Марина Петрівна. Цьогоріч я вчителька першачків. Традиційно педагоги перших класів Школи “Еколенд” розповідають про 50 днів навчання своїх учнів. То ж і

Попередня реєстрація