Класна фея! Або чим насправді займається тьютор початкових класів Школи “ЕКОЛЕНД”?! - ЕКОЛЕНД

Kindergarten

Set from 2 years
St. M. Horynya, 11

School

Set 0-4 classes
St. Pluhova, 12

LYCEUM

Set 0-11 classes
St. M. Horynya, 11

E-LEARNING

Set 5-11 classes
Distance education

Класна фея! Або чим насправді займається тьютор початкових класів Школи “ЕКОЛЕНД”?!

Сьогодні розкажемо вам про дуже цікавого та особливого учасника освітнього процесу Школи “ЕКОЛЕНД”. Знайомтеся – тьютор, чи, як говорять маленькі еколендівці “тьюторка”. Так, усі наші тьютори – це ідейні, творчі, супер активні, креативні дівчата. У них завжди є план дій на випадок усіляких форс мажорів, вони знають, як зробити так, щоб дітки шаленіли від задоволення. Дівчата, з якими будь-які домашні завдання учні роблять наввипередки і це далеко не все, що ми хочемо повідати вам про наших освітян.

Отож, система тьюторингу у Школі була впроваджена три роки тому і щороку ми продовжуємо напрацьовувати нові методи, підходи та напрямки у спілкуванні зі своїми тьюторантами.
Незважаючи на те, що про тьюторство в Україні говорять давно, а низка шкіл активно впроваджує його у своїй діяльності, все ж воно залишається новою професією у сучасному вітчизняному освітньому просторі й зустрічається лише в приватних школах.

Так, професія сучасна, але у світі зовсім не нова. Історія її появи тісно повꞌязана з буттям англійських університетів Оксфорда й Кембриджа, де ефективно себе зарекомендувала як вид наставництва. Тьюторами називали тих, хто здобув певний освітній рівень, але ще не отримав посади в університеті. Ці фахівці допомагали й направляли студентів в навчанні, побуті, наукових зацікавленнях тощо.

Єдиної системи тьюторингу загальної для всіх шкіл – не існує. В кожній школі, навіть в класі, тьюторинг – різний, адже передбачає індивідуалізацію відповідно до запитів тьюторантів.
У Школі “ЕКОЛЕНД” діє розвиваючий тьюторинг, який ґрунтується на формуванні компетенцій soft skills. Основне завдання – розвиток особистості учня та розкриття його індивідуального потенціалу.

Дитині притаманна вроджена цікавість, відкритість до нового, у неї вже є мотивація, а також здатність з інтересом пізнавати світ від перших днів свого життя. Коли вона потрапляє у світ нових речей, знань, нетипового для себе режиму дня, отримує більше навантаження, їй досить складно зорієнтуватись, самоорганізуватись та втримати той інтерес та жагу, з якими прийшла до школи в перший клас. Саме на цьому етапі і зꞌявляється тьютор. Людина, яка допоможе з усім дати раду: навчить визначати пріоритети, що потрібно підготувати на сьогодні, а що на інший день; зверне увагу дитини на її здібності, допоможе зрозуміти, що вдається, а що не зовсім; і головне, які слід зробити додаткові зусилля, щоб вийшло.

Отже, місія тьютора – розгледіти потенціал кожної дитини: визначити рівень її індивідуальних особливостей, виявити здібності до тих чи інших предметів, направити бачення на її вміння, на відзначення змін та досягнень свого особистісного росту і успішності, активну участь в навчанні та заняттях. Так дитина розвиває віру в себе і стає впевненішою в собі.

А тепер детальніше, чим же ж займається тьютор у нашій Школі “ЕКОЛЕНД”?

Спостерігає за здібностями та вміннями, а також поведінковими аспектами, які важливі для соціалізації учня.
На основі аналізу таких спостережень педагог вимальовує індивідуальну карту учня з описом пізнавальних здібностей, характеристикою особистих якостей, аналізом навчальних інтересів, комунікативних навичок. Формує загальні висновки та рекомендації: на що потрібно звернути посилену увагу і що розвивати для подальшої успішності дитини, рекомендує вправи, які допоможуть підняти рівень необхідних якостей.

Допомагає учням проводити майстер-класи, а також сам проводить творчі заняття.
Кожен маленький еколендівець має змогу бути ментором, ділитися своїми вміннями з однокласниками і не лише. Так він розвиватиме в собі компетенцію організатора та буде отримувати перші навички з координування процесів. Окрім цього ще й відбувається розвиток навички ділитись знаннями та вміннями. Головне, що школярі мають змогу знайомити своїх однолітків з тим, що їм подобається, чим вони цікавляться самі. Це чудова практика, оскільки дозволяє ще в молодшому віці тренувати навичку «поділись тим, що вмієш та знаєш».

Координує процес створення учнями самопрезентації своїх талантів, інтересів та хобі.
Це дає змогу школярам подолати невпевненість та страх виступу, залежність від чужої думки, позбутися сорому, і, знову ж, ділитись та говорити про сферу своїх зацікавлень.

Проводить тьюторіали.
Заняття, на яких формуються комунікативні навички, безоціночне сприйняття один одного. Це позитивно впливає на ставлення учнів один до одного. За спостереженнями, еколендівці щоразу по іншому реагують на однотипні ситуації, адже вони згадують, що на тьюторіалах програвали варіанти виходів з подібних конфліктів через проявлення позитивних якостей і на дії це підтверджують.

Розвиває екологічні компетентності.
Інформація, яка надається учням про Землю, Всесвіт і Космос, структуру і пам’ять води, природу тощо, формує у дітей екологічне мислення, розширює пізнання, заохочує до самонавчання.

Навчає тайм-менеджменту.
Дуже допомагає в другу половину дня. Цей метод виробив в учнів самоорганізацію та відчуття часу між виконанням домашніх завдань, гуртками і періодом ігор. Ставиться red line, після якої завдання, які не виконані віддаються на доопрацювання вдома, при цьому учням не забороняється після встановленого часу займатись іграми. Досвід показує, що вже за два-три рази виконання домашніх завдань вдома, учні ставлять пріоритет його виконання в школі:)

Знайомлять з методом спілкування за правом вибору.
Впроваджено нами нещодавно, але за такий доволі короткий час, його ефективність вражає, наприклад, в ситуаціях, коли учень чинить супротив до виконання завдання. Тьютор допомагає йому зрозуміти успіхи, невдачі та пояснює можливі наслідки та відповідальність за невиконання цієї роботи. При цьому тьютор приймає вибір, який робить школяр. Як показує практика, дитина за певний час сама обговорює зроблений вибір і аналізує усю ситуацію: що вона хотіла, які зусилля доклала і що з цього вийшло. Так розвивається усвідомлення ситуацій, які складають та формують вміння аналізувати свої вчинки, їх причини та наслідки і нести за них відповідальність.

Все ж, найважливішим завданням тьютора є викликати в учня питання «Навіщо я це роблю? Для чого я це роблю? Що я цим досягну?» І тьюторський ефект полягає в тому, що школярик не лише усвідомлює питання, яке ставить до себе, а й знаходить внутрішній мотив до навчання.

Ми у Школі погоджуємося з тим, що тьюторство, в класичному вигляді та розумінні – це суто індивідуальна освітня практика і впроваджується традиційно з 5-го класу. Проте для себе обрали таку систему та адаптували її до потреб дітей молодшого шкільного віку. Пріоритетом визначили важливі м’які навички (softs), які формують базу успішності людини у всіх сферах: самостійність, самодисципліна, відповідальність, екологічність, комунікативність та ін.
В нас це працює!
Доєднуйтесь, ми завжди раді новим ідеям!

Зореслава Гук,
заступниця директора,
керівниця тьюторів
Школи “ЕКОЛЕНД”

LATEST PUBLICATIONS

7 “так” у спілкуванні з дітьми

Як правильно спілкуватись з дітьми? На що звертати увагу? Як підбирати слова? Як досягати взаєморозуміння? Як поводитись у кризових ситуаціях? Помилково вважати, що комунікація з

Попередня реєстрація