Як забезпечити успішне онлайн-навчання для учнів 1-4 класів?

Інтерв’ю з директоркою Школи “ЕКОЛЕНД”
Галиною Шевчук

1.Пані Галино, в інформаційних джерелах побутує бачення, що дистанційне навчання для учнів 1-4 класів доволі неефективний та складний навчальний процес. Що Ви про це думаєте?
Стверджувати однозначно, що онлайн-навчання для молодших школяриків складний процес, не можна. Адже тут усе дуже індивідуально, якщо технічно усе ідеально працює, учні мотивовані та дисципліновані, жодних труднощів не виникає, а такий формат навчання, навіть для наймолодших – може бути цілком прийнятний та зручний.
Хоча, у дистанційному навчанні дітей цього віку можна знайти і багато недоліків, серед основних – це вплив на здоров’я: велика втомлюваність, навантаження на зір, скарги на здоров’я не тільки серед учнів, але і серед вчителів.
Технічні проблеми: перебої з інтернетом, неможливість якісно та вчасно підключитися до заняття.
Дисципліна під час уроків: оскільки учні є маленькі, тримати увагу та концентрувати її – досить складно, діти постійно відволікаються, пустують по той бік екрану, ховаються від камери. Це потребує додаткових затрат часу, щоб зацікавити, заспокоїти та налагодити контакт з кожним учнем.
Відсутність соціалізації: нестача живого спілкування, ігор з друзями під час перерв, колективних розваг тощо…

2. Поділіться досвідом організації дистанційного навчання у своїй Школі?
Дистанційне навчання – це виклик для всіх: для дітей, батьків, вчителів та керівництва школи. Виклик, який дав змогу швидко опанувати нові методи, технології навчання, освоювати різні гаджети, змусив приймати нестандартні рішення і змінювати їх вже в процесі втілення у практику. Моїм завданням, як керівника Школи, було опрацювати з колективом різні варіанти онлайн-освіти, вибрати платформу на якій би це навчання могло проводитися якісно саме для наших маленьких еколендівців, підготувати розклади та адаптувати навчальні плани до нового формату.

3. Як виглядає у Школі «ЕКОЛЕНД» стандартний онлайн-день учня та вчителя? Розкажіть про комунікацію між учасниками освітнього процесу?
День розпочинається з проведення онлайн-уроків згідно розкладу, знайомство з сайтами та презентаціями, руханки, вправи для очей під час занять, відпочинок після уроків, виконання домашнього завдання з тьютором та відвідування онлайн-гуртків. Вчитель перевіряє через зручні системи комунікації (вайбер, телеграм) роботи учнів та комунікує з ними щодо виконаних робіт. Також ми організували для маленьких еколендівців консультаційний чат з тьютором або вчителем у форматі запитання-відповідь.

4. Наскільки необхідна залученість батьків у такому форматі навчання?
Саме батькам, як одним із основних учасників освітнього процесу, випадає важлива роль в організації дистанційного навчання. Адже на них лягає обов’язок організувати своїй дитині робоче місце, підготувати необхідну техніку для роботи, налаштувати програми на комп’ютері, час від часу контролювати вдома навчальний процес тощо. Тому адміністрація школи щиро дякує матусям й татусям, які роблять все можливе, щоб допомогти дитині опанувати новий формат навчання. А ще батьки допомагають школі порадами, ідеями, які ми успішно використовуємо, тому відчуваємо особливу підтримку з їх сторони.

5. Які б рекомендації Ви дали батькам та дітям перед початком першого онлайн-уроку?
Під час дистанційного навчання є можливість довше поспати зранку, це як позитивний, так і негативний момент. Оскільки, прокинувшись за 10-15 хв до уроку, організм не встигає включитися у активну роботу і мозок не так швидко сприймає інформацію, дитина сонна, їй нецікаво. Тому рекомендовано будити дитину за 30-40 хв. до початку першого уроку, щоб дитина мала час на ранкову гігієну, на корисний і поживний сніданок, на підготовку необхідних матеріалів для уроку, на організацію свого робочого місця, та, зрештою, час, щоб налаштуватися. Адже у цьому формується правильний розпорядок дня, школярик стає самостійним та самоорганізованим.

6. Які рекомендації Ви можете дати директорам інших шкіл, щоб швидко організувати ефективну онлайн-освіту у своїх початкових класах?
Перш за все, не боятися змін, бути гнучкими, надихати та підтримувати колектив, прислухатися до відгуків батьків, адже у період дистанційного навчання саме вони є нашою основною підтримкою у якісній організації навчання. В час змін важлива співпраця всіх трьох сторін, учасників навчального процесу: вчителів-батьків-дітей.
По друге, щоб запобігти емоційному вигоранню вчителя під час дистанційного навчання, адміністрація школи повинна підтримувати свій колектив, організовувати різноманітні тренінги для емоційного розвантаження: арт-терапію, заняття з рефлексії тощо.

Leave A Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *