Цікавий урок = Кейс-урок! - ЕКОЛЕНД

Дитячий садок

Набір від 2 років
вул. М. Гориня, 11 (Сихів)

Школа / Садок

Набір 0-4 класи
вул. Плугова, 12

ЛІЦЕЙ

Набір 0-11 класи
вул. М. Гориня, 11 (Сихів)

E-LEARNING

Набір 5-11 класи
Дистанційна освіта

Цікавий урок = Кейс-урок!

Сучасний світ щодня створює нові виклики, вимагає володіти дедалі більшою кількістю навиків та компетенцій. Формує молодих особистостей, яким зовсім нецікаві “вчорашні” методи навчання, чим активує педагогів до пошуку інноваційних форматів, діджитал-технологій та цікавих рішень.

Коли я працювала вчителем у ЛІЦЕЇ “ЕКОЛЕНД”, замислилася над питанням: “Як провести урок, щоб було результативно і для учнів, і для вчителя?” Промоніторивши інформацію на просторах інтернету, натрапила на декілька сайтів, де познайомилась з методикою “кейс-урок”. Вирішила спробувати провести такий тип уроку для учнів 5 класу.

Мій перший кейс-урок – “Т.Г.Шевченко. “Садок вишневий коло хати”. У кейсі я запланувала попрацювати над 5 предметами – українська мова, українська література, трудове навчання, музичне та образотворче мистецтво. На українській мові учні визначали частини мови у вірші, на українській літературі – художні засоби, на трудовому навчанні виготовили з паперу цвіт вишні для дерева, яке надалі стало окрасою нашого класу, на образотворчому мистецтві вивчали поезію за допомогою малюнків, а на музичному мистецтві, під мій акомпанемент на піаніно, п’ятикласники навчилися співати поезію Тараса. Таким чином, ми досліджували одну тему на різних предметах.

Результат не змусив себе чекати, школярі з легкістю засвоїли нові знання, урок дітям дуже сподобався, а найголовніше, вони не втомились та хотіли продовження! Що ж до мене, то я отримала багато схвальних відгуків від колег та батьків мотивованих учнів і переконалась в ефективності таких уроків.

Давайте тепер детальніше розглянемо, що ж це таке “кейс-урок”. Це така технологія навчання, яка дає цілісне уявлення про явище, що досліджується. Обов’язковою складовою будь-якого уроку цього формату має бути проблема. Діти повинні підібрати декілька варіантів для її вирішення, тобто розв’язати ту чи іншу ситуацію, яка описана в кейсі.

Такі уроки швидко мотивують учнів до навчання, можна сказати, що школярі опановують нові теми самостійно, адже кейс-уроки, зазвичай, наповнені світлинами, відеоматеріалами, презентаціями, дослідами тощо. Усі ці складові на усі 100% зацікавлюють діток та пробуджують у них бажання до пізнання.

Звісно, слід врахувати ще й той факт, що школярі краще засвоюють змішану інформацію, ніж однорідну, а ще вони завжди надають перевагу активній командній роботі, ніж самостійній.

Сьогодні я допомагаю втілювати в життя кейс-уроки в початковій школі. Для учнів 1-4 класів навчання за цією технологією – це супер рішення. Тим більше, що програма НУШ, на яку орієнтуються вчителі Школи “ЕКОЛЕНД”, ідеально припасовується для уроків такого формату, а завдяки тематичним тижням усе втілити ще простіше, потрібно лише обрати тему та предмети, які слід синтезувати.

На сьогоднішній день нашим вчителям успішно вдалося провести кейс-уроки для маленьких еколендівців від першого до четвертого класу. До прикладу, в уроці за назвою “Морські розваги. Чи багато невідомого навколо”, який відбувся у 3 класі вчитель об’єднала “Я досліджую світ”, “Математику”, “Мислення”, “Українську мову” та “Образотворче мистецтво”. Такі ж предмети об’єднали вчителі на тематичних кейс-уроках: “Чому варто займатися спортом? Які риси характеру розвиває спорт?” з першокласниками, “Сніг іде” і “Як зимують тварини?” з другокласниками, а ще “Булінг не завжди видимий. Як побачити невидимий світ?” з третьокласниками. А четвертокласники мали змогу попрацювати на уроці над такою важливою темою для життя, як: “Сіль та цукор – білі вороги людини. Так, чи ні?”. Тут вчителю вдалося майстерно поєднати “Природу”, “Основи здоров’я”, “Я у світі” та “Математику”.

Кейс-уроки чудово розвивають творчі, комунікативні, аналітичні, дослідницькі та соціальні навички у школярів. Вони двосторонньо вигідні і вчителю, і учневі. Педагог отримує чудовий результат від засвоєння нової теми та активності на уроці. А діти навчаються через таку улюблену їм гру. І, звісно ж, уроки такого формату завжди – позитивні, цікаві та захоплюючі.

Ілона Боросовська,
заступниця директора з НВР
Школи “ЕКОЛЕНД”

ОСТАННІ ПУБЛІКАЦІЇ

КОНКУРС Thinkers: два інтерв’ю з переможцями

Вже вшосте ЛІЦЕЙ “ЕКОЛЕНД” організовує та проводить інтелектуальний Конкурс “Thinkers”. Цього разу апробовано багато нововведень: від різних форматів турів до головного призу у загальному грошовому

КОНКУРС Thinkers: два інтерв’ю з переможцями

Вже вшосте ЛІЦЕЙ “ЕКОЛЕНД” організовує та проводить інтелектуальний Конкурс “Thinkers”. Цього разу апробовано багато нововведень: від різних форматів турів до головного призу у загальному грошовому

Попередня реєстрація