Якою є шкільна освіта в “країні стартапів”? - ЕКОЛЕНД

Дитячий садок

Набір від 2 років
вул. М. Гориня, 11 (Сихів)

Школа / Садок

Набір 0-4 класи
вул. Плугова, 12

ЛІЦЕЙ

Набір 0-11 класи
вул. М. Гориня, 11 (Сихів)

E-LEARNING

Набір 5-11 класи
Дистанційна освіта

Якою є шкільна освіта в “країні стартапів”?

На це питання нещодавно шукала відповідь директорка ЛІЦЕЮ “ЕКОЛЕНД” Оксана Пенцак, яка була учасницею практичного семінару “Сучасні інноваційні технології та стартапи в системі освіти Ізраїлю”. Цей педагогічний семінар відбувся за сприяння Асоціації керівників закладів України «Відроджені гімназії України», яку очолює Ярослав Турянський.

П. Оксано, яке загальне враження у Вас склалося від поїздки, адже семінар відбувався в Ізраїлі?
Так, мені пощастило відвідати чудову країну Ізраїль і поспостерігати, як тут працюють школи, та познайомитися з методиками навчання педагогів в інституті вдосконалення вчителів. Отож, щоб кращі практики Ізраїлю знайшли своє втілення в українських школах, я спробую коротко розповісти про свої спостереження.
Ізраїль – маленька країна, яка майже не має переваг на географічній і економічній мапах світу. Однак, саме ця невеличка держава за короткий проміжок часу стала однією з передових у світі. Чому ж так? Фінансовий добробут країни будується на інтелекті. Ізраїль – один із лідерів за розвитком освіти.Держава не має природних ресурсів, єдиний їх ресурс –це люди. Вони інвестують в освітублизько 10% від бюджету на рік, що приблизно втричі більше від українського фінансування.

Який заклад Вам здався найбільш інноваційним та особливим?
Оскільки в країні існує поділ шкіл: початкова (6-12 років, з 1 по 6 класи); середня (12-15 років, з 7 по 9 класи); старша (15-18 років, з 10 по 12 класи) і ці школи існують самостійно, то ми мали можливість відвідати початкову школу Осишкіна в Тель-Авіві, початкову школу Гордона в Герцілії, початкову школу в Афулі та середню й старшу школу в Хадері. Усі вони по своєму цікаві та різні.
Навчання відбувається не тільки у класах. 50% часу діти проводять за межами школи: у парку біля школи, у порту, на березі моря тощо. Вчителі практикують постійні дослідження, спостереження, моделюють та створюють разом з дітьми проєкти. Цікаво, що учнів різних вікових категорій з метою налагодження дружніх зв’язків часто об’єднують для таких занять як ліпка, малювання, природничі дослідження та ін. Діти з особливими потребами навчаються з іншими суто на уроках фізкультури, малювання й музики, тобто на тих предметах, які не вимагають ретельного зосередження. На решті уроків вони займаються окремо, де з ними працюють педагоги, які використовують спеціальні методики навчання.

Класний керівник у школі зобов’язаний мінімум два рази на рік відвідати сім’ю кожного учня, спілкуватися з його батьками, бачити, в яких умовах росте дитина, а за результатами спостереження скласти звіт.
Головне завдання шкіл – виховувати та навчати вчителів, а вже потім – батьків і дітей, бо лише добре підготовлений вчитель буде подавати учням правильну інформацію у цікавих форматах.

 
Що з ізраїльських практик Ви хотіли б впровадити в ЛІЦЕЇ “ЕКОЛЕНД”?
Однією з цікавих ідей, яка мені сподобалася – впровадити першими уроками музику, малювання, йогу, ліпку, фізкультуру, хореографію… Ізраїльські колеги пояснюють це тим, що діти приходять до школи з різним настроєм і повинні налаштуватися на навчання.
Також мою увагу привернув інтерактивний науковий парк, місце для експериментів просто неба. Такий ми побачили на території планетарію у Нетанії. Це дає імпульс до пробудження допитливості та розвитку уяви учнів.

 
Захоплюючими були уроки англійської мови з використанням віртуальної реальності. Адже діти мали змогу під час уроку побувати у різних країнах та містах, а потім свої враження описували у зошитах та ділилися один з одним своїми емоціями від мандрівки.

Як ізраїльські учні проводять своє дозвілля?
Школи обладнані новітніми 3D-лабораторіями, де учні самі моделюють, проєктують та виготовляють цікаві речі.

 
Також багато гуртків, де кожен учень вибирає той, що йому найбільше імпонує.


В Ізраїлі дітям не задають домашніх завдань. Чи позитивно це, на Вашу думку, впливає на рівень освіти?
Я думаю, що так. Адже усе залежить від мотивації дитини. Навчання передбачає постійне дослідження, вивчення, з’ясування та практичне використання здобутих знань. У школі багато індивідуальних занять з окремими дітьми для визначення їх найкращих сторін або ж навпаки – для встановлення проблем, з якими потрібно попрацювати з метою їх усунення.

Які напрацювання ЛІЦЕЮ «ЕКОЛЕНД» можуть покращити рівень освіти в Ізраїлі?
Перше, що спадає на гадку – це розвиток інтелектуальних здібностей за допомогою логічних ігор “Thinkers”.

Також, ефективними будуть наші пленерні уроки з різноманітних дисциплін, уроки в музеях та й безліч інших педагогічних методик. Доцільно було б в навчальному процесі проводити постійні зустрічі з фахівцями різних галузей, що дуже допомагає профорієнтації та заряджає мотивацією. Слід також згадати й інститут тьюторства, адже це впливає на формування успішної особистості.

На сам кінець, можу припустити, що проєктні конкурси для розвитку креативності, котрі ми постійно організовуємо в ЕКОЛЕНДІ, здатні успішно реалізовуватися в будь-якій прогресивній освітній системі.
Чи плануєте Ви продовжити візити в інші країни в пошуках педагогічних інновацій?
Так, ми чудово усвідомлюємо, що для реалізації наших амбітних задумів необхідно постійно пізнавати найкращі освітні практики, тому найближчі візити будуть до Швейцарії, Німеччини та Фінляндії.

ОСТАННІ ПУБЛІКАЦІЇ

Попередня реєстрація