Чи правильно відбувається розвиток дитини? Як прийти малюку на поміч, якщо його поведінка викликає хвилювання? Як зарадити дитині у стресових обставинах? Як подолати психологічну травму? Як емоційно підготувати дитину до школи? Як швидко і легко допомогти малечі адаптуватись в новому колективі? Про ці та інші ситуації розмовляємо з Оленою Гусаковою, практичним психологом Дитячого Садка “Еколенд”.

Пані Олено, в суспільстві побутує думка, що до психолога варто звертатись лише в певних критичних випадках. Хто такий дитячий психолог і чому він потрібен дитині?

Так, подібні думки дійсно мають місце у суспільстві, проте все більше батьків розуміють важливість професії дитячого психолога як фахівця, який розуміє дитину, вміє встановлювати з нею контакт, формує відносини довіри та знає як допомогти малечі. 

Дитинство – це не лише веселощі та ігри, але й період формування  індивідуальності. Кожна дитина – маленька особистість зі своїм характером, психікою і особливостями розвитку, яка в процесі дорослішання стикається з різними обставинами і по-різному реагує на них. 

Дитячі психологи намагаються зрозуміти кожен аспект розвитку, включаючи і те, як діти вчаться, думають, взаємодіють і емоційно реагують на оточуючих, знаходять друзів, розуміють емоції та особливості власного розвитку, їх темперамент та навички. Не завжди батькам вдається самотужки впоратись зі спалахами агресії чи істерикою, плаксивістю або замкнутістю малюка. Власне фахівець з’ясує причину такої поведінки, попередить погіршення ситуації і допоможе впоратися дитині з проблемою. 

З якими питаннями батьки найчастіше звертаються до вас за консультацією?

В компетенції дитячого психолога достатньо велике коло питань, пов’язаних з проблемами поведінки, спілкування, навчання, дитячими страхами й конфліктами. Наприклад, чому дитина б’ється? Причин є багато, необхідно з’ясувати яку саме необхідно пропрацьовувати як з дорослими, так і з дітьми.

Однак найчастіше батьки звертаються з проблемою адаптації дитини в новому колективі. І тут важливо проговорити цю ситуацію і з батьками, і з дитиною, допомогти усім максимально комфортно підготуватись до знайомства з садком. Звичайно, багато залежить від виховання дитини, ставлення до неї батьків та родичів; від того, наскільки вона добре контактує з іншими дітьми та людьми; як батьки налаштовують дитину до садка. 

Одна з перших рекомендацій для полегшення адаптування дитини в садочку – не залишати малюка на тривалий час, з кожним днем збільшуючи тривалість перебування в новому середовищі. Кожна дитина унікальна, тому в кожному конкретному випадку варто використовувати індивідуальний підхід до вирішення проблеми.

Які методики застосовуєте у роботі з дітьми?

В арсеналі дитячого психолога великий набір психодіагностичних засобів та методик: малювання, ліплення, ляльковий театр, складання казок, ігри піском та інші. Заняття з дитиною обов’язково повинні відбуватись в ігровій захоплюючій формі, щоб малечі було цікаво виконувати завдання фахівця, але при цьому не сприймати їх власне як завдання. Важливо визначити емоційний стан дитини, підтримати її та допомогти знайти себе.

У роботі з дітьми дошкільного віку ефективною є методика арт-терапії, в основі якої малювання за допомогою різних типів фарб, кольорових олівців, крейди, альтернативних матеріалів, тіста, пластиліну, піску, кінетичного піску, інших природних матеріалів. Методи арт-терапії допомагають на підсвідомому рівні виявити, усвідомити, вивести з підсвідомості проблему, перевести її в поле свідомості, в фізичний світ, матеріалізувати на папері, піску тощо. 

 Для маленьких дітей будь-яке заняття творчістю – це завжди весело, приємно та корисно для розвитку як дрібної моторики, так і вищих психічних функцій. Малечі легше висловлювати свої емоції та почуття, використовуючи малювання чи ліплення.

За допомогою методів арт-терапії можна вирішити багато психологічних проблем дошкільника: знизити рівень тривожності, агресивності, імпульсивності, гармонізувати психічний стан, зняти психосоматичну напругу, підняти рівень самооцінки, подолати дитячі страхи та інші труднощі, коригувати міжособистісні стосунки у дитячому колективі, сім’ї та ін. 

Оскільки техніки арт-терапії працюють на невербальному рівні, тому їх добре застосовувати для діагностичних та корекційних занять з дітьми, що мають труднощі з мовленням та спілкуванням. 

В процесі діагностики обирається та методика, яка допоможе дитині відкритись і довірити свої почуття фахівцю. 

В Дитячому Садку “Еколенд” проводяться з дітьми і групові, й індивідуальні заняття: вчимось керувати своїми емоціями, комунікувати і дорослішати, а батькам – приймати своїх дітей такими, якими вони є, та навчати самопідтримці. 

Запрошую на індивідуальні заняття дітей 3-6 років та їхніх батьків:

  •  психологічна діагностика
  •  індивідуальне й сімейне консультування
  •  розвивальні та корекційні програми для дітей
  •  арт-терапія
  •  терапія сенсорної інтеграції
  •  казкотерапія
  •  пісочна терапія
  •  ізотерапія
  •  музична терапія
  •  лялькотерапія
  •  кольоротерапія

Деталі та запис 📞 0 800 330 209