Вперше за 4 роки від започаткування EdCamp Ukraine (старт у 2015 р). Освітній рух професійного зростання вчительства України добрався до м. Львова. І дуже символічним є, що саме Школа нового формату “ЕКОЛЕНД” – стала першою освітньою платформою, яка приймала захід у свої просторах.

Учителі ЕКОЛЕНДУ та учасники не конференції, адже саме такий формат має EdCamp, стали частиною цікавих експертних панелей, учительських сесій, долучилися до дискусії й відшукали трендові ідеї та бачення для втілення у своїх освітніх практиках. А ще кожен з учасників залишив частинку своєї творчості на фантастичній еколендівській писанці та повернувся додому зі святковим пасхальним декором, адже талановитим педагогам ЕКОЛЕНДУ завжди є чим здивувати гостей.

Понад 200 новаторів зі всієї України пройшли ретельний відбір та приїхали до ЕКОЛЕНДУ для “перезавантаження”, яке стало наріжною концепцією всього заходу. Змінити своє світобачення, вийти за межі стандартів, відшукати нові техніки, методики й інструменти, приміряти нові ролі та розширити коло професійних знань – EdCamp саме той простір, де усе це можна зробити впродовж одного дня.

Звісно, що за кожним мегапроектом завжди стоїть клопітка праця, креативне мислення, управлінські здібності та люди, котрі “живуть” втіленням ідеї. MiniEdCampLviv2019 теж має своїх ангелів-опікунів: керівників освітніх департаментів Галину Слічну, Зоряну Довганик, директора НМЦО м. Львова Олександру Приставську та координатора в афілійованому mini-EdCamp Lviv Наталію Добрянську. Ретельно спланована насичена програма, цікаві спікери, смачні обіди від мастер-шефів Ліцею, присутність білих ворон та іншої атрибути заходу у всіх кутах – усе працювало координовано та злагоджено.

Особливої уваги потребує знайомство зі спікерами. Євген Пенцак, інтелектуальний керівник MASTER OF BANKING AND FINANCE Києво-Могилянської бізнес-школи (KMBS), розповів про тенденції глобальної освіти, війну за таланти, світовий досвід співпраці бізнесу та освітніх закладів, ідею започаткування інтелектуальних конкурсів “Кенгуру” і “Thinkers”, а ще про освітні практики провідних країн світу. Павло Шеремета, український менеджер-економіст, засновник Києво-Могилянської бізнес-школи (KMBS) поділився своїм баченням “правильного” та “не нудного” навчання, а ще про трендові координати руху сучасного освітнього процесу.

 

Впродовж тижня в ЕКОЛЕНДІ активно обговорюють ідеї експерта з неформальної освіти Robert Szczesny (м. Варшава). Формат знайомства з Робертом був настільки незабутнім, а методика навчання дітей завдяки казкам такою несподіваною, що впродовж короткого часу однозначно буде реалізована у закладі. Спікер продемонстрував свою майстерність перевтілюватися та перетворювати уроки в казки, лише задля того, щоб пояснити наочно учням достовірність тих, чи інших казкових подій. На його уроках школярі перевіряють чи можливо підняти білосніжку силою 7 гномів, чи реально, щоб принц дістався до золотоволоски завдяки її розкішному волоссю тощо…

Наталя Приймак та Володимир Лазар дав змогу вчителям на декілька хвилин відчути себе “інакшими”: збагнути світ учнів з втратою зору, слуху, з дефектами мовлення. Не усім вдавалося виконувати поставлені завдання, а ще складніше пояснювати людині з інакшістю прості істини. Завдяки запропонованим методам, педагоги отримали змогу моделювати типові ситуації та разом шукати шляхи порозуміння та компромісів.

Наталія Завісько, співзасновниця Центру музичного розвитку “Темпо” занурила освітян у світ імпровізації, просторового відчуття та візуалізації музики і її логоритміки. Такі методи  допомагають дітям глибше пізнати глибину мелодії.

Про місію театру у шкільному просторі розмірковував Олег Огнещак, актор театру ім. Леся Курбаса. Ідея інтегрувати театр, який вчить вільно висловлюватися, відчувати людину без слів, чути та розуміти, а не лише говорити у навчальний процес школи, знайшла безліч прибічників. Адже вчитель – це ще й актор, який щоуроку імпровізує виставу із захоплюючим сюжетом.

З нейрогімнастикою та кінезіологією, як ефективними інструментами для розвитку мислення й творчості педагоги знайомилися під час зустрічі з Лідією Боженко та вчителем початкової школи Ліцею “ЕКОЛЕНД” Лесею Фтемовою. Цікаві інтелектуальні тренажери: “Кнопки мозку”, “Гаки”, “Кулак-ребро-долоня” та інші сприяли активації мозкової діяльності та водночас чудовому настрою присутніх. Кінезіологічні методи вимагають точного швидкого виконання для ефективного розвитку розумових здібностей, тому такі тренажери потрібно з дітьми відпрацьовувати систематично під час уроків.

Про ефективну комунікацію з унікальним поколінням Z розповіла голова ГО “Епоха 2.0” Крісті Вільямс. Актуальність компромісу та налагодження співпраці з молодими людьми цієї епохи надзвичайно важлива, адже нове покоління набирає обертів, диктуючи свої правила. У такій ситуації найкращим є симбіоз поколінь – взаєморозуміння та співпраця.

Христина Шегда, керівник тьюторів ЕКОЛЕНДУ познайомила учасників проекту з професією “тьютор”, яка дає сучасному школяреві широкі можливості, щоб пізнати себе, знайти свою професію, надбати друзів, розвинути креативне мислення, навчитися створювати успішні командні проекти тощо… Знайомство було наповнене безлічі перевірених в ЕКОЛЕНДІ успішних методик, ситуаційних вправ та ігор. Що дало можливість кожному з присутніх надбати цікаві освітні інструменти, які реально працюють у роботі із сучасними дітьми.

З інноваційними технологіями та програмами, котрі творять своєрідну “революцію навчання” ділився Андрій Табачин, співзасновник компанії EdPro. Адже інтерактивні уроки з mozaBook – це завжди цікаво та пізнавально, світ емоцій та захоплююча мандрівка глибинами науки.

Значний інтерес та обговорення викликали виступи Олександра Кобзарєва, Лесі Гурин, Віталія Паздрія, Романа Кушніра, Оксани Свистак, Максима Коляди, Михайла Ткача тощо.

Багато ідей, інноваційних методик, цікавих спікерів, сучасних імпровізацій, унікальних креативних педагогів, цікавих знайомств – це все EdCamp, проект, який надає освіті України крила.