Чому доцільно навчати дітей у школі сексуальній грамотності. Інтерв’ю з Оксаною Пенцак - ЕКОЛЕНД

Дитячий садок

Набір від 2 років
вул. М. Гориня, 11 (Сихів)

Школа / Садок

Набір 0-4 класи
вул. Плугова, 12

ЛІЦЕЙ

Набір 0-11 класи
вул. М. Гориня, 11 (Сихів)

E-LEARNING

Набір 5-11 класи
Дистанційна освіта

Чому доцільно навчати дітей у школі сексуальній грамотності. Інтерв’ю з Оксаною Пенцак

Інтервю з Директором ЛІЦЕЮ «ЕКОЛЕНД» Оксаною Пенцак
Міністерство освіти і науки України доволі тривалий час говорить про необхідність впроваджувати статеву та сексуальну грамотність у школах, але щоразу відтерміновує…
Чим зумовлене впровадження цього курсу у ЛІЦЕЇ “ЕКОЛЕНД”?
Звісно, що завдання будь-якої освітньої установи навчати та готувати дитину до реального життя. Статеве виховання – це частина виховання особистості, тому важливо сформувати правильне відношення підлітків до сексу, закласти основні життєві принципи і погляди на такий важливий аспект дорослого життя. Досить часто батьки бояться, що діти отримавши інформацію в школі, почнуть раніше займатись сексом. Насправді сексуальна освіта, навпаки, допомагає відтермінувати початок сексуального життя. Згідно досліджень, країни, де в школах є курс з сексуальної грамотності, мають дуже низький відсоток підліткових вагітностей та й, в цілому, діти починають статеве життя пізніше на два-три роки, ніж їхні однолітки в країнах, де тема сексу всіляко табуюється. Підлітки розуміють що це, навіщо і, головне, які можуть бути наслідки та як їх уникнути. Таким чином, сексуальна освіта вирішує дві найважливіші задачі: збереження здоров’я і особисту безпеку.
Як цей курс допоможе підлітку стати обізнаним у таких інтимних питаннях?
Наш курс має на меті дати відповіді на найпопулярніші запитання учнів про секс, розвіяти найпоширеніші міфи та допомогти батькам розпочати розмову про секс з дітьми. Далеко не завжди дитина може задати питання на цю тему батькам, а батьки, водночас, часто губляться, або ж можуть агресивно реагувати на подібні речі. Запитання підлітка залишаються без відповіді. І він йде за інформацією до таких же однолітків, які мало що розуміють у цьому, або задовільняє свою цікавість в інформаційному інтернет-хаосі. Розумно організований курс вирішує більшість із перерахованих питань. Із освічених дітей виростуть освічені дорослі, які зможуть обговорювати з власними дітьми питання, які їх турбують і вчасно допомагати уникати неприємностей. Благополуччя молоді залежить не тільки від того, наскільки вдало вони здадуть ЗНО, а й від того, що вони вважають допустимим по відношенню до себе і оточуючих.
Як, на Вашу думку, вік 15-17 років – це не запізно?
Я, майже щодня, спілкуюсь з учнями про те, що їх цікавить. Тому, вважаю, що 15-17 років– саме той вік, коли знання такого роду є найбільш необхідними. В силу доступності будь-якої інформації через інтернет, немає сенсу розповідати підліткам про прописні істини, вони і самі здатні знайти інформацію, що їх цікавить. Завдання курсу – систематизувати вже існуючі знання з цієї області і пояснити з науково обґрунтованої точки зору речі, які навряд чи будуть показувати і розказувати батьки.
Фізіологічні зміни та статеве дозрівання розпочинаються у дітей ще з 11-12 років. Як навчають учнів розуміти себе у цьому віці? Чи проводять для них заходи на такі теми?
У молодшому шкільному віці на уроках “Основи здоров’я” ми говоримо про гігієну, фізіологію, попередження насильства, про стосунки, взаємоповагу, про правила безпеки та про те, як діяти в небезпечних ситуаціях і у кого просити про допомогу. У середніх класах – про зміни, що відбуваються в тілі, будову статевих органів, вагітність, венеричні захворювання та небезпеку СНІДу. У старших – про статевий акт, контрацепцію, згоду на секс, розпізнавання маніпулятивних стосунків, про міфи, що провокують негативні наслідки та про відповідальність. Ми запрошуємо різних фахівців, які обговорюють з нашими учнями ці важливі теми. Наприклад, нещодавно ліцеїсти зустрічалися з практикуючим лікарем-гінекологом, який розповідав про засоби контрацепції.
Ваш курс передбачає залучення декількох кваліфікованих спеціалістів. Чи дійсно є потреба запрошувати усіх цих фахівців?
Ми вирішили, що програма курсу «Сексуальна грамотність» має за мету, перш за все, показати підлітку сексуальне життя з різних кутів зору, відповідно, хто, як не досвідчені фахівці – психолог, гінеколог, уролог, венеролог, сексопатолог та правник можуть це зробити найкраще. Адже кожен з них має досвід у вирішенні тих, чи інших питань. Завжди намагаємося комплексно підходити до усіх зацікавлень наших учнів, тобто із врахуванням їх психологічних, фізіологічних і соціальних особливостей. Саме тому запрошуємо до учнів фахівців, які добре знають особливості дитячого віку, щоб надати їм відповіді на запитання, які хвилюють їх на даному етапі життя.

ОСТАННІ ПУБЛІКАЦІЇ

Попередня реєстрація