Підготовка до школи – своєрідний перехідний місток між ігровою та навчальною діяльністю. На цьому етапі арт-терапія сприяє адаптації дитини до нової ролі – учня і полегшує входження в шкільний ритм, позбавляє переживань, тривог, дозволяє навчитися правильно взаємодіяти з дітьми та дорослими.  Арт-терапія –  це той лагідний інструмент дитячого психолога, який допомагає підготувати малюка до вікових криз та подолання їх наслідків. Арт-терапія – це завжди про творчість, яка м’яко розкриває внутрішній світ свого творця.

В Школі «Еколенд», в рамках авторської програми занять з арт-терапії, при підготовці дітей до школи опрацьовується цілий спектр завдань:

  • розвиток емоційної сфери дитини;
  • формування впевненості в собі;
  • використання нестандартного підходу до життєвих ситуацій для більш легкої адаптації до нових умов;
  • подолання страхів, комплексів, фобій;
  • розвиток креативності, дрібної моторики, мислення, уяви, уваги, мовлення;
  • формування навичок спілкування в групі та керування своєю поведінкою;
  • створення позитивного емоційного фону та інші.

Майбутні першачки завжди позитивно ставляться до таких занять. Адже діти люблять займатися творчістю та сприймають арт-терапію, як гру.

Широка палітра видів арт-терапії дозволяє формувати кожне заняття відповідно до інтересів окремої дитини чи групи. Ось деякі з технік, що застосовуються в Школі «Еколенд» у програмі підготовки до школи:

  • Ізотерапія – дає дітям можливість зняти емоційну напругу і перенести негативні емоції нa папір.
  • Пісочна терапія – розвиває дрібну моторику, допомагає розслабитися і краще зрозуміти себе.
  • Терапія кольором – покращує сприймання кольорів та активізує експериментально-дослідницьку діяльність дітей в творчості.
  • Музична терапія або терапія співом – сприяє релаксації, відновленню сил, гарному самопочуттю, розвиває уяву.
  • Драмотерапія – має позитивний вплив на пам’ять, волю, уяву, почуття, увагу і мислення.
  • Глинотерапія – є чудовим інструментом зняття тривожності.
  • Лялькотерапія – розвиває самосвідомість, поліпшує соціальну адаптацію дитини, допомагає вирішувати конфлікти в умовах колективної творчої діяльності.

Арт-терапія є найбільш давньою та природною формою корекції емоційних станів. Заняття з арт-терапії покликані не лише вирішити певні проблеми (страхи, адаптація, вікові кризи тощо), а й розкрити внутрішній потенціал дитини, сприяти гармонійному розвитку маленької особистості. Вони, насамперед, спрямовані на розвиток відносин малечі з собою та з оточуючим світом.

Нонна Липецька, дитячий психолог, арт-терапевт Школи «Еколенд»